Esittele itsesi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkew
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Esittele itsesi

Kiva saada naisjäseniä lisää äijävaltaiseen porukkaan :)

Tervetuloa myös minun puolestani. :)

Kiitos! Kiva foorumi, paljon hyödyllistä tietoa ja hyviä linkkejä :)

Tervehdys Kellomiehet,
Olen keski-ikäinen kaveri Kaarinasta, työskentelen IT-alalla. Minulla on useita kelloja, aikaisemmin kelloni olivat pääosin vaatemerkkien muotikelloja, mutta nykyään on jo muutamia mekaanisia merkkikellojakin.

Kun luin Joona Vuorenpään Kellomies-kirjan, ymmärsin että olen ollut jo useita vuosi kellomies sitä sen enempää ajattelematta. Nyt etsin muita kaltaisiani ihmisiä ;)

Olen etsinyt jo jonkin aikaa itselleni sopivaa chronographia (esim. Longines Master Collectionista löytynee muutamia varsin näyttäviä ja arvokkaan näköisiä kelloja), mutta SE "oikea" on vielä hankkimatta...

Pidän autoista, hyvästä ruoasta, shampanjasta, erityisesti Italian punaviineistä kuten Veneton alueella tuotetuista "nektariineista". Myös pyöräily, valokuvaus ja ulkoilu kiinnostaa.

Tervehdys! Olen keski-ikäinen ulkosuomalaismies, joka on asunut maailmalla kohtapuoliin kaksikymmentä vuotta. Tämänhetkinen koti löytyy Göteborgista, jonne muutimme vaimoni uran myötä. Itse työskentelen suomalaisen vientiteollisuuden palveluksessa hoitaen globaalia kauppaa, joten minulle riittää kotitoimiston ja nopean nettiyhteyden lisäksi sijainti lähellä kansainvälistä lentokenttää, sillä matkapäiviä kertyy parisensataa vuosittain.

Kellokärpänen on puraissut jo vuosia sitten ja kokoelma kasvaa. Hieno harrastus. :)

Hei! Olen täällä kellofoorumilla uusi foorumilainen.
Olen reilut kolmikymppinen nainen pk-seudulla asustan.
Työskentelen sairaalamaailmassa ja asuntosijoittamisen parissa.
Kelloista olen ollut aina kiinnostunut. Nälkä kasvaa syödessä. Minulla on nyt Seiko käytössä ja Rolex tilauksessa.
Foorumi taitaa olla aika miespainotteinen. Toivottavasti naisetkin löytävät tänne.
Kiva liittyä muiden kellofriikkien joukkoon.

Lämpimästi tervetuloa foorumille. :-)

Moikka!

Juuri rekisteröidyin. En tiennytkään tällaista foorumia olevankaan, mutta onnen kantamoinen heitti minut tänne. Ehkä 7 vuotta olen harrastanut rannekelloja. Ostanut paljon työkaluja lähinnä ulkokuorien ehostukseen, mutta täältähän löytyi aivan huippuvinkkejä siihenkin. Lisäksi löysin erittäin hienoja rannekellon avaamis-, puhdistus-, ja kokoonpano-ohjeita. Ehkäpä joskus innostun ostamaan mekaanisen "toivottoman tapauksen" ja yrittää tehdä sille koneistollekin jotain.

Oma kokoelma on vielä vaatimaton, mutta on siellä joitain mielenkiintoisiakin yksilöitä.

Kiitos foorumin olemassaolosta ja pyrin olemaan aktiivinen.

Tommi_K

Lämpimästi tervetuloa foorumille. :)

Morotusta kellokansa :rock

Olen muutaman vuoden vajaa viiskymppinen kellofani Länsi-Uudeltamaalta. Olen koko aikuisiän diggailut kelloja ja niiden tekniikkaa. Mutta yllätys juuri tällä hetkellä on menossa kuiva kausi kellojen suhteen mutta juuri nyt kova haku päällä edullisemman pään automaatti tiukusta hintaluokassa 200-400eur "wink wink" ;). Kättä kyllä koristanut seiko, taaggi yms. Tarkoitus olisi tässä sitten ajan kanssa laittaa sukanvarteen pätäkkää muutaman vuoden ja investoida 3000-5000 eur tiukuun.

Tämän foorumin löysin muutama kuukausi sitten ja etenkin myynti ilmoja käyn kurkkimassa vähän väliä päivittäin :)...

Jari

Päivää kaikille.

Kellohullu Kanta-Hämeestä ilmoittautuu mukaan. Hienoa, että löytyy tämmönen sivusto. Sepän Viisari anto tipin.

Morjehdus!

Olen parikymppinen mies Etelä-Pohjanmaalta. Aloittelen juuri ohjelmistoalan opintoja.

Seiko 5 on ollut ranteessa päivittäin jo ala-asteelta asti, mutta aktiivisempi kelloharrastus on alkanut vasta ihan viimevuosina. Kuten nimimerkistäkin saattaa päätellä, kiinnostuksen kohteena ovat lähinnä opiskelijan budjetillekin sopivat 70- ja 80-lukuiset Seikon tai Citizenin valmistamat Quartz -kellot, erityisesti erikoisemmat ana-digit. Viimeaikoina kiinnostus on tosin laajentunut myös mekaanisiin vintage-kelloihin. Kelloja omistan melkoisen määrän, mutta niistä vain osa on käyttökunnossa. Kirpputoreilta tarttuu usein mukaan ihan raatojakin, joista joskus taitojen karttuessa toivon sitten fiksailevani käyttökelpoisia tiukuja. Tällähetkellä taidot rajoittuu lähinnä pattereiden vaihtoon ja jumiutuneiden nuppien fiksailuun, mikä vanhojen digien kanssa usein riittääkin.

Viimeisimpänä hankintana 60-luvun Ciny, ja seuraavaksi kiikarissa 70-luvun Seiko Bullhead, jos sellainen jostain kohtuuhinnalla irtoaisi.

Muihin harrastuksiin kuuluu kitaransoitto, pienoismallailu, autot (mahdollisuuksien rajoissa), sekä vanhojen laskinten keräily.

Tervehdys, foorumi! Olen hieman päälle kolmekymppinen tutkijan alku pääkaupunkiseudulta. Taustalla on yleinen kiinnostus tekniikkaan ja teknologiaan, ja viime aikoina kellot ovat tulleet osaksi täysipainoista ruokavaliota. Kello on minulla ollut ranteessa päivittäin ekalta luokalta asti, vaikkakin pari vaihtoa on pitänyt tehdä: ala-asteen pikku-Citizen vaihtui krono-Eco-Driveen, joka jaksoi paukuttaa menemään yli puolet iästäni ilman mitään ongelmia. Korvaajaksi tuli Seikon solar-krono, ja kun vielä törmäsin edulliseen kuunvaihe-kelloon, olin ensimmäistä kertaa tilanteessa, jossa omistin kaksi asiallista kelloa yhtä aikaa.

Nyt keväällä alkoivat silmissä kiilumaan automaatit ihan tuon kvartsi-kuunvaihekellon takia. Olin jo aikaa sitten nähnyt kuunvaiheellisen Longinesin jossain näyteikkunassa, mistä tuo kuunvaihekello-obsessio alkoi ja edullisen osto vei minut netin syövereihin tutkimaan asiaa lisää. Seikkailu johti minut mm. tänne ja WUS:iin. Taidan mennä kelloissa hieman tekniikka/yksityiskohdat edellä ja nimet tulevat sitten perässä. Ajan ja rahan puute pitää kelloinnostuksen tällä hetkellä syvällisenä kiinnostuksena suoranaisen harrastuksen sijaan, mutta ihailuahan ei estä mikään ja aina tässä oppii jotain uutta.

Olen 50+ v. uudelleenkierrätetty poikamies. Työurani olen tähän mennessä tehnyt IT-alalla. Mekaanisiin kelloihin heräsi kiinnostus 80-luvulla työskenellessäni Sveitsissä. Kokoelmassa tällä hetkellä vallitsevina brändeinä Zenith, IWC ja Omega.

Terve vaan! Täällä yksi 25-vuotias valokuvaaja, joka on ollut kiinostunut kelloista enemmän tai vähemmän koko elämänsä. Ensimmäisen kelloni sain monen muun tapaan ala-asteelle mentäessä. Kello jäi ranteesta pois yläasteella. Lukiossa kiinnostus kelloihin taas heräsi, kun luokkakaveri oli hankkinut itselleen Japani-kvartsin. 17-vuotis syntymäpäiväksi sain vanhemmilta titaanisen Citizenin. Pitkään ei mennyt kun mieli rupesi jo tekemään parempaa, sveitsiläistä aikarautaa ranteeseen. Citizenillä kuitenkin mentiin useampi vuosi, ennenkuin se rupesi jätättämään ja jäi näin pois käytöstä. Sen jälkeen en ole käyttänyt rannekelloa.

Nelisen vuotta olen alitajunnassa tehnyt töitä uuden kellon hankkimiseksi ja nyt on sen aika! Siitä johtuen eksyin tänne foorumille etsiessäni suomenkielisiä kellofoorumeita, jotta voisin tutustua erilaisiin kelloihin ja saisin apua ja mielipiteitä kelloa etsiessä. Aluksi olin kiinnostunut Speedmasterin tyylisistä kronoista, mutta eri vaihtoehtoja tutkittuani mielenkiintoni siirtyi nopeasti divereihin.

Varsinaiseksi harrastajaksi en (vielä) itseäni tituleeraisi, koska hankinnassa on yksi käyttökello, jota olisi tarkoitus pitää hamaan tappiin saakka.

Terve,

Vajaa 30-kymppinen eteläsuomalaistunut pohjalainen miehenalku.
Kiinnostus rannekelloihin (arvokelloihin) alkoi noin 10 vuotta sitten kun kuulin ystävältäni että on olemassa todella kalliita kelloja. Tämä jos mikä herätti nuoren materialistin mielenkiinnon, tuntui käsittämättömältä että tällainen arkipäiväinen pieni laite saattaa maksaa auton tai useammankin verran, sisältämättä timantteja tai varsinaisia arvometalleja kilokaupalla.

Kiinnostus ui korvani taakse piiloon useammaksi vuodeksi. Näinä synkkinä vuosina harrastin hifituotteita sekä kameroita (kuvaamistakin). Tanskalainen laatuhifi vaihtui Koss Porta Pro -kuulokkeisiin ja ammattikuvauskalustokin siirtyi uusille omistajilleen. Jäljelle jäi muutama kaunis filmikamera mieltä lämmittämään ja vitriiniä somistamaan.

Rannekelloa en juuri koskaan ole käyttänyt, mutta pari vuotta sitten hankintahimo kasvoi liian suureksi. Tyydytin pahimman puutteen hankkimalla Citizen EcoDrive Marinaut Titaniumin päivittäiseksi käyttökelloksi. Miellyttävän tuntoinen ranteessa, ja siitä näki kellonajan sekä päivämäärän. Kätevää! Ei enää kännykän vilkuilua, hyi.

Seuraava askel oli tietenkin alkaa kartoittamaan minkä kellon sitä oikeasti haluaisi. Siis oikean kellon, ei sellaista missä sekuntiosoitin sytkyttää ärsyttävästi ja sieluttomasti tökkien.

Pidemmittä puheitta, ranteeseen löytyi Omegan Speedmaster Professional ja reilu puoli vuotta sen hankkimisen jälkeen myös automaaginen Certina DS Action Diver. Omega on vapaa-ajan ilontuoja, ja Certina taasen arjen raaka työkalu. Molempiin olen erittäin tyytyväinen.

Tulevaisuudessa vielä kiinnostaa Rolex Submariner (tosin pieni halkasija hirvittää, en ole sovittanut), Panerai PAM328, Audemars Piguet Royal Oak sekä Blancpain Fifty Fathoms

Hei

+50 perheellinen äijä länsisuomesta. Ikäni on ollut kiinnostunut kelloista - taitaa olla vähän isän peruja, jonka jäljiltä sain "kokoelman". Eka kello oli heti jo ihan asiaa eli noin 10 ikäisenä Certina Argonaut joka on minulla vieläkin. Välillä oli tietysti digi-/kvartsivaihe, mutta oikeastaan yhtään "kelloa" ei ole jäljellä niiltä ajoilta, vaikka oli varmaan toistakymmentä erilaista piipittäjää. Retroa on Omegaa (4 kpl), Certinaa, Tissottia, Eterna ja Mido. Uusina käyttökelloina suosin edullista mutta yllättävän hyvin kutinsa pitävää mekaanista Orientia, (pari kappaletta). Anlogisia kvartseja on tietty tarttunut myös matkaan, ehkä erikoisin 24h Seiko Levante, josta kukaan muu ei saa tolkkua. KELLO on tietysti mekaaninen.

Nyt voisi kiinnostaa joku ensimmäisen sukupolven japanilainen mekaaninen (seiko tai citizen) tai sitten neuvosto-arvaruus/lentäjäkello.

Sain ensimmäisen oikean kelloni rippilahjaksi vuonna 1987. Tämän jälkeen tuli pakollinen tauko, jotta sain autoon bensaa, ja iltarientoihin limurahaa. Valmistuin isosta koulusta vuonna 1997, ja se johti ensimmäiseen Omega -kauppaan. Tämän jälkeen olen saanut / ostanut yhden arvokellon per valmistuminen (2 tutkintoa) ja pyöreät vuodet (30, 40). Juhlistan lasten syntymää (3 kpl) ja naimisiin menoa (2 krt) myös kelloilla (itse ostettu lahja, on paras lahja)....

Minulla on nyt vajaa 10 kpl arvokelloja, joiksi luen Omegat ja Rolexit. Omegoista 5 kpl Seamaster Chronoja, 1 De Ville (1997). Olen kierrättänyt reilut 20 Omega Seamasteria (normi ja PO) ranteiteni kautta, joten merkki on hyvin tuttu. Tällä hetkellä kaapissa on myös 3 kpl Rolexeja (GMT II, GMT II Pepsi ja EXP II). Seuraava hankintani tulee olemaan valkotauluinen EXP II ja GMT II Batman - kunhan saan viikkorahoista säästöt kasaan...

:spam

Terve!

Sveitsiläistä Raymond Weiliä ollut ranteessa parikymppisestä lähtien. Nyt käytössä ensimmäinen Rolexi. Toivottavasti kelloharrastus ei vie mukanaan, kuten autoilu. Loppuu pian rahnat, lol :rock

Keski-ikäistyvä mies kirjoituksen takana :bump

Hello

Muutama viesti jo tullutkin laitettua mutta kerrotaampas nyt jotakin itsestänikin.

Olen juuri 40 täyttänyt perheellinen mies Kaakkois-Suomesta. Kelloja minulla oli lapsuudesta saakka jotka sitten hajosivat taikka hukkuivat. "Viimeisen" kellon sain 1998 joka on Citizenin quartz chrono, joka keikkuikin ranteessa monta. Tuolloin en ajatellut kelloa muutenkuin että siitä näkee ajan.
Kellokausi päättyi sitten joskus 2000-luvun alussa, kun Citizen sekoili pariston vaihdon jälkeen. Kännykkä korvasi kellon.

Jonkun edesmenneen sukulaisen laatikon pohjalta löytynyt hihnaton kello päätyi sitten minulle, laatikon pohjalle se päätyi meilläkin. Mutten unohtanut sitä, aivan kuin se olisi huhuillut minulle... Muutaman vuoden päästä vein sen kellokauppaan joka sitten vaihtoi siihen pariston ja laittoi uuden Hirschin hihnan. Oi sitä tunnetta kun sain kellon käteen... ja kyseessähän oli vain feikki Camel http://on.natgeo.com/1bc9ySR :D

Muutaman vuoden kameli keikkui ranteessa, taustalla kummitteli epämääräinen tunne jostakin paremmasta. Tutkiskelin kelloja bossia policea fossiilia tommy hilfigeriä ynnä muita muoti kelloja. Ulkonäkö monessa oli kohdallaan. Mutta lueskeltuani hiukan juttuja netistä, ilmeni että suurin osa niistä on halvan koneiston päälle kasattuja ja hinta muodostuu enemmän brändistä kuin muusta.
Valitettavasti taloudellinen tilanteeni on sellainen että tuhansien eurojen taikka edes monien satojen kellot ei ole mahdollisia. Keskustelut ohjasivat katseet kohti Seikon automaatteja ja sieltä se sitten löytyi se ensimmäinen "oikea" kello:
Seiko by LeGuillotine, on Flickr

Noh tilannehan oli kuin olisi kaatanut bensaa liekkeihin, lisää piti saada... Tuli hommattua 70-luvun alkupuolen Omega Geneve (ref 166.0168 MD) 1012 koneistolla, hankinta hinta 20€! Kello toimii mutta vaatii vähän ehostusta ja puunausta (valtuutetun Omega huollon hinta arvio 400-500€). Saa odotella hetken käymättömänä kunnes saa uutta öljyä.
Sitten sain vuodelta 1973 lähes mint kuntoisen Citizen vetokellon ja vuoden 1984 Seiko 5:sen. Näitä kelloja käytän tällä hetkellä arki kelloina.
Sitten vielä sain toimimattoman Certina DS-2 automaatin jota aloin harjoitustyönä kunnostelemaan. Vähän täytyisi vielä työkaluja hommata...

Harrastalen myös valokuvausta ja olen vähän sellainen DIY henkilö. Seuraavaksi varmaan voisi rakennella kello laatikon :D

Kelloja tulee lisää se on varmaa ja täytyy alkaa säästämään myös johonkin...

LeGu

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back