Uusia hankintoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Binh
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Uusia hankintoja

WP_20160819_17_51_29_Pro%20copy_zpspo6ppms2.jpg

Cheapestnatostraps on kyllä ihan huippu. Itse pidän SKX:n kanssa sellaista vintage nahkanatoa.

Tuo Jazzmaster on minun makuuni. Tuossa näkyy käyntilaite hienosti, ja monille skeletoneille epätyypillisesti indeksitkin ovat muistettu laittaa kelloon!

Ei uusi kellohankinta vaan pari uutta nahkanatoa WatchGeckosta, joiden jälkeen Seikon SKX009 näyttää kuin uudelta kellolta. Jotenkin nahkainen nato tuo paremmin esille kellon hopeanväriset osat. Hyvin laadukkaita natoja, ja tyytyväinen olen hinta-laatusuhteeseen. Tässä natoista fiinimpi versio:

nzQGXa49ub6Bk2_10SS_8zoeqRtKzbZfIWbX8M98QKmzOwoDeCnfvDp2ZTZHe_Z50Z1Z7Xl0lHRQZZzxDG_fY1KDcXlz_6R7e0FdW4M7VxadyfyuJIfOCNFqLljYy23Dy0rMoaxvEu3Wgn7InPIt9SZCruoCmntqa2OwPcVkzxRSn0kGvj48WuSAF-URJL8pEehJBEeaXuy6ScnYu6lYx-dSp2kjBpsjLr59LUlECN9tqg7N688_1OTb9xGXdqf6gOX6J68NJyDBvYUiaFGgSL5Heg-JwbTqQicJm1hmb0lxQDIoWbjKjDFCTno29RnS0EJcaFxtf_nQYs2Ff4-F1Sc6F4tRkuP5V7cfOzQDUkl7-mJmPd6hILZB6FvdnR8DqyMkgK11rKjDtkO-WRG0colv2SQr5gXeslRuZvz3pRT4H1HMxTwUl_CipGbHc4Ol-p0KPbRsZE-i8Q088JKVGTlbiZXY5us4ypT0OP0lKK-uEVzPY_DDXEAJs7yJJvfDLtpKTZyQLXmS_cxS_LJtyEEXzXIYgKm17ZdJbH4OaxQnns8H4zsCaNaKj9ltdn1tTB6zQwseecZAJ7wuVRbNSAO7FDtin3NuHrwFwvRMtMQsZlkDLK6PDSLyrDbktJBVYsG5mu4zCaeYDGEFke8FjqkVjwb8XkJNjBFPxH6h_B5dH4VKuNbbXOpzJ3HJRpgxF7ySn30qJA=w1366-h657-l75-ft

Ja tässä vähän raffimpi nato. Kuvissa ovat suht saman väriset, mutta todellisuudessa niissä on kyllä selkeämpi ero.

iS5sQb9GB__c18OAp0S4R5c7ETm64Ef36qa-gAMwomKUIpZZhoGQMLrayFDdiY_wOsKMpMcI3ka7hE5UcT9_BSGlAsikHesu6tw=w1366-h657

Laco Tokio jonka ostin itselleni syntymäpäivälahjaksi pari viikkoa sitten.

SDFiMP0.jpg

8hQDE4p.jpg

2FFH6ZY.jpg

SaNDeX sanoi:
Laco Tokio jonka ostin itselleni syntymäpäivälahjaksi pari viikkoa sitten.

Hieno kello ja hyvä lahja itselle. Itsekin oon miettinyt pilottikellon hankintaa, mutta kynnyskysymyseksi on tullut niiden koko, niin leveys- kuin korkeussuunnassa. Täytyy joskus testailla näitä ranteessa.

Itse hankin kellokuumotukseen helpotusta uudella suklarilla. Pitkän pohdinnan jälkeen päädyin hakemaan Seikon kaveriksi jotain ihan muunlaista suklaria. Kelloa, joka olisi fiinimpi ja varustettu ETA:n koneistolla. Käytettynä löytyi tämä Glycine Combat Sub, johon olen todella tyytyväinen. Hyvin ohut, siro ja mainiosti ranteeseen istuva suklari.

at3JWCr0MzQ4TG3a0VHFikJBN8d2b6ZuyxfxHsdGvwUa8lFx0lQvdC1dDuWQ8RsfvVGKN6t6vclJ4NbKoQgPv3JRN58Qd79DJ8I=w1366-h657

Tästä on tullut haaveiltua pitkään, niitä harvoja kulmikkaita kelloja. Tässä on samassa paketissa kaikki oleellinen (kokeilussa taas yhden kellon taktiikka). :D

otSww2t.jpg

Tällainen tuli tilattua rymysuklariksi.

1362_m_rt.png

Sain töitä jossa tulee tärähdyksiä ranteeseen, mulla on Longinesin HydroConquest ja se sai liikaa hittejä ja pölyä päälle, niin pistin Keskisen Kellokaupasta Casion G-Shockin tilaukseen. Nyt näyttää olevan Seiko-buumi päällä, kun muutama kuukausi sitten nämä G-Shockit olivat muodissa/buumissa. Seikon automaatti kellot on ihan hyviä, mutta halusin kunnon rymykellon ja G-Shock on sellainen ja siinä on jos jonnimoista hälytystä ja toimintoja.
Halvalla tulee ja kello kestää iskuja.
En osaa laittaa kuvia mutta kuva löytyy täältä:http://www.keskisenkello.fi/tuotteet/casio-g-shock-ga-110lp-1aer-punching-pattern
Näitä G-Shock kelloja on jos jonkin näköistä pelle-kelloja, mutta mielestäni tämä G-Shock on suhteellisen hyvän näköinen, eikä mikään hirveä möntti.

Minulla ollut Seiko 5 kädessä kun olen hakannut lekalla, kangilla ja kirveellä eikä kello ollut moksiskaan. Tagista taas hajosi vetokoneisto. Se on muistettava ettei kello saa olla painava sillä se hakkaa kämmenselkään ikävästi ja tuntuu muutenkin epämiellyttävältä

Eiköhän kvartsikoneet kestä lähtökohtaisesti enemmän runtua kuin mekaaniset. Itse teen jonkin verran puutöitä, joissa on mennyt aiemmin Seikon rymykello. Nyt en vaan uskalla SMP:llä samaa tehdä samalla tavalla, toisaalta kello on vasemmassa kädessä ja kirves oikeassa.

Tulossa on Certinan titaaninen Action Diver, joka on tarkoitus toimia huolettomana rymykellona. Myös puutöissä. Naarmuja siihen varmasti tulee, mutta ei näin ajatuksen tasolla haittaa. Toki ekat skraidut ketuttaa aina, sama se on kengissäkin. :)

Todennäköisesti kvartsi koneistona tai käsivetoinen ole kestävämpi kuin automaatti. Sanoisin kuitenkin, että kaikilla pärjää normaaleissa iskuissa. Tuntuu, että monet on aika neuroottisia käytössä syntyviin jälkiin niin kelloissa, autoissa ja muissakin käyttöesineissä mutta ne kuuluu elämään ja osoittaa vain, että esineellä on ollut käyttöä.

Käsittääkseni vanhoina hyvinä aikoina mekaaniset kellot kestivät vähemmän iskuja kuin modernimmat serkuksensa?

Tuon G-Shock työ-koneen hankkinnan suurin tarkoitus oli sen iskun kestävyys joka oli se suurin haettu ominaisuus. Mitään kompassia en nyt tarvinnut. G-Shock=ottaa hittejä vastaan.

Ulkonäöllä ei ollut merkitystä, eikä sillä että se on patteri kello - Toki useat ominaisuudet painoivat hieman, eli ne kaikenmailmaan tasatunti kilinät, hälytykset ja herätykset. Mutta suurin syy oli se että, en hallunnut Lonkkulleni naarmuja, joita se se eittämättä hieman sai. Sillä mun Lonkku HQ on ehkä kenties joskus myynnissä, vink!, vink!

Tämä hieman pienempi FOIS-koko istuu ranteeseen varsin mukavasti. Koon puolesta (karvan alle 40mm) menee pukukellonakin nätisti. Tähän kun lisätään perinteinen 1861-koneisto, oikea väritys ja muoto niin vikaan ei voi mennä.

IMG_6304.jpg

Vaihtelun vuoksi valkotauluinen kello. Kova on lume koko taulussa.

Liitteet

• aeromatic.webp
    aeromatic.webp
    175,7 KB · Katsottu: 169
  • aeromatic lume.webp
    aeromatic lume.webp
    36,4 KB · Katsottu: 102

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back