Uusi kello.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pölli
  • Aloitettu Aloitettu

Pölli

Uusi jäsen
Olen hankkimassa uutta kelloa ja tässä ovat ehdokkaani:
Tissot PR 100
Certina DS Caimano
Sinn 556 I M
Longines Conguest 39
Mitäpä Arvoisat Asiantuntijat ovat mieltä?
Mikä näistä olisi äveriäs östös?

Noista mun mielestä ylivoimaisesti paras on Longines, Sinn hyvänä kakkosena. Riippuu tietty käyttötarkoituksesta.

Longineksen koneisto on kai 64h käyntivaralla nykyisin, vedenkesto 300m ja silti tyylikäs jokapaikan höylä.

Sinn on työkalumaisempi ja siltä se tuntuukin. Jos haluaa tool watchin niin siihen käyttöön näistä mielestäni paras.

itse tykkään myös Certinasta ja Tissotista, mutta ovat hiukan edullisempia ja niiltä osin tuntuma on usein aavistuksen heppoisempi. Kyseisistä malleista ei tosin ole tietoa.

Edit: tuo äveriäs östös -kohta jäi puuttumaan. Mikään noista tuskin kelloja tuntemattoman silmään pistää, jos sitä tarkoitit tuolla ollenkaan. Varmasti samasta hintaluokasta löytyy Tag Heuereita joita moni saattaa jo tunteakin. Pääosin ihmisiä ei tunnu kellot juurikaan kiinnostavan. Itse valitsen kellon vain sen perusteella mikä minua miellyttää/mikä tuntuu tarpeelliselta. Tällä hetkellä Casion G-shockille olisi tarve

Viimeksi muokattu:
Longines, Tissot, Certina. Tuossa olisi oma järjestys. Sinniä en ottaisi ollenkaan.

Takkar, voisitko tarkentaa?
( osaahan ne tehdä makkaraa ja oluttakin)

Valmistusmaa

Saksassa ei pitäisi kyllä olla mitään ongelmaa. Ihan yhtä laadukasta kamaa sieltä tulee mitä vaikka Sveitsistä.

Itse ostaisin näistä joko Sinn 556 tai Longinesin Conguestin. Kummastakaan ei ole kokemusta, mutta paljon oon lukenut hyviä arvioita molemmista. Etenkin vähän käytettynä hyviä ostoksia molemmat, kun uuden kellon hinnasta on sulanut "ylimääräiset" pois.

Takkar, voisitko tarkentaa?
( osaahan ne tehdä makkaraa ja oluttakin)

Jos ostaa saksalaisen kellon, sillä haetaan jotain mutta en ole vielä ymmärtänyt mitä? Sitten kun ymmärrä, voin muuttaa mieltä.

Ehkä autenttisuutta? Ensimmäinen mukana kannettava kello kehitettiin kuitenkin nimenomaan Saksassa.

Toisaalta Sveitsin kellobisneshän pohjautuu pitkälti maahanmuuttajien osaamiseen. Toiminnan keskittyminen Sveitsiin oli vain hyvää säkää eri uskontokuntien tuon aikaisessa kisaamisessa. Sveitsin kalvinisteille sopi kellonvalmistus paremmin, katolisille taas kelpasivat korut. Kelloseppien muutto ystävällisemmälle seudulle Sveitsiin oli parempi vaihtoehto kuin inkvisition kouriin joutuminen.

Jos ostaa saksalaisen kellon, sillä haetaan jotain mutta en ole vielä ymmärtänyt mitä? Sitten kun ymmärrä, voin muuttaa mieltä.

Eikait sillä tarvi mitään sen ihmeellisempää hakea kuin jos ostaa sveitsiläisen, japanilaisen tai vaikka suomalaisen kellon: haluaa laadukkaan kellon.

Olen hankkimassa uutta kelloa ja tässä ovat ehdokkaani:
Tissot PR 100
Certina DS Caimano
Sinn 556 I M
Longines Conguest 39
Mitäpä Arvoisat Asiantuntijat ovat mieltä?
Mikä näistä olisi äveriäs östös?
Mikä noista miellyttää eniten omaa silmää niin osta se. Mitä väliä sillä on mikä on äveriäin ostos? Eihän sitä kelloa loppupeleissä katso muut kuin sinä ja ehkä tuleva perikunta.

Mikä noista miellyttää eniten omaa silmää niin osta se. Mitä väliä sillä on mikä on äveriäin ostos? Eihän sitä kelloa loppupeleissä katso muut kuin sinä ja ehkä tuleva perikunta.

Voi katsoa muutkin. Kun oli tuliterä Carrera ranteessa ja olin pojan kanssa leikkipuistossa, toisen lapsen äiti kysyi kelloa ja näytin. Katsoi ensin kelloa ja sitten silmiin. Elämän pieniä hetkiä.

olen unohtanut kertoa: Menin sittenkin tyylikkyys ja lompakko edellä.
Uusin kelloni on Leijona 5012-1878.
Kaliiberi 505-3H
Safiirilasi
Vetenkesto 100 m.
Ei kauaa tuntia tikuta ja on ranteessa paljon hienompi kuin kuvissa.

(sori siitä)

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back