Sukelluskello 400€ hintaluokassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mh82
  • Aloitettu Aloitettu

mh82

Uusi jäsen
Kellokuume pääsi taas iskemään, pitäisi hommata uusi sukelluskello päivittäiseen käyttöön. Olen ajatellut Citizenin Ecozillaa tai Borealis Estoril 300 -mallia.

Citizenissä vierastuttaa ajatus, että ei ole automaatti, olen tottunut automaattikellohin. Borealiksessa taas askarruttaa kellon todellinen vedenpitävyys. Borealishan ei ole sertifioitu suklari, kuten esimerkiksi Citizen on.

Tällä hetkellä päivittäisenä käyttökellona on Seikon Skx007, joka on roikkunut noin kymmenen vuotta 24/7 ranteessa. Ei ole ollut ongelmia vesitiiviyden suhteen vaikkapa kylpylöissä tai saunoessa.

Muita ehdotuksia, plussaa olisi automaattikoneisto ja safiirilasi. Toisaalta jos laittaisi hieman lisää, saisi vaikkapa Squalen suklarin... On tämä hankalaa taas.

Onko kellään Citizenin Ecozillaa, josta olisi halukas luopumaan? Mistä Ecozilla halvimmalla?

Vs: Sukelluskello 300€ hintaluokassa

Vaihtoehtojahan on tässäkin hintaluokassa paljon. Jo pelkästään Seikolta löytyy tukuttain vaihtoehtoja, kuten Seikon SRP-mallit eli Seiko Turtlet. Käytettynä niitä saa jo kolmeen sataan tai jopa alle. Satku tai pari lisää niin vaihtoehdot käytettyinä nousevat paljon. 500 eurolla saa tosiaan jo Squalea, Steinhartia (irtoo halvemmallakin), Glycine Combat Sub:a jne. Suurin ero lienee siinä, että koneistona näissä tuppaa olemaan laadukas ETA:n työjuhta. Toki eipä esim. Seikoissakaan ole mitään valittamista.

Mulla ei ole kokemusta mainitsemistasi Citizenin ja Borealiksen malleista. Heittäisin kuitenkin niiden perusteella kysymyksen, että ootko miettinyt minkä kokoista suklaria haet?

Noissa ko. vaihtoehdoissa kun on hurja ero koon suhteen. Borealis on sun nykyisen Seikon kokoinen, mutta Citizen huimat 48 mm leveä (ero Borealikseen reilu 6 mm). Citizen vaatii jo ihan erikokoisen ranteen näyttääkseen hyvälle kuin Borealis tai nykyinen Seikosi.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että Christopher Wardit toimii käyttökelloina. Pari diveria ollut ja ovat olleet vedessä ongelmitta.

Heillä on välillä jotain poistopäiviä, 30% alennuksella löytyy vielä. 50% Tridentit meni päivässä.

Hinta on automaateilla jonkin verran kalliimpi toki.

https://www.christopherward.eu/events/30-off

Hyviä vinkkejä tuli kellon hankintaan. Taidan kallistua Timefactorsin Precistaan.

Mistähän Glycinen Combat subin saisi halvimmalla? Myös hyväkuntoinen käytetty kiinnostaisi?

Edit: muokkasin otsikkoa, budjettia nostettu... Glycinen Combat Sub alkaa myös kiinnostamaan kovasti...

mh82 sanoi:
Mistähän Glycinen Combat subin saisi halvimmalla? Myös hyväkuntoinen käytetty kiinnostaisi?

Edit: muokkasin otsikkoa, budjettia nostettu... Glycinen Combat Sub alkaa myös kiinnostamaan kovasti...

Kun kysyt, että mistä saisi halvimmalla niin vastaus on varmastikin, että yksityiseltä myyjältä. Kannattaa siis seurata niin tätä palstaa kuin vaikka Facebookin kellotoria tai laittaa molempiin ostoilmoitus. Kyllähän noita sen verran liikkuu markkinoilla, että ihan ikuisuuksia tuskin tarvitsee odottaa.

Hinnan suhteen, mitä olen itsekin aikanaan seuraillut ko. kelloa ennen sen ostoa, niin 500 € tai ihan rahtusen alle saa varmastikin halvimmillaan käytettynä Suomesta. Lähemmäs 400 € tuskin irtoaa tai sitten on heikossa kunnossa, joko kello tai myyjä ;)

Paraikaahan Ranneaika.com:ssa on myynnissä yksi Combat Sub, mutta pyynti on sen 750 euroa. Tosin varmasti tosta pystyy neuvottelemaan.

Vs: Sukelluskello 400€ hintaluokassa

Löysin Italiasta virallisen Glycine jälleenmyyjän, jossa näytti uusien hinnat olevan noin 600€ teräsrannekkeella 528€ nahka/nato rannekkeella. Näistä hinnoista lähtee vielä 10% pois jos tykkää liikkeestä facebookissa...

Mutta Italiasta tilaaminen, olen lukenut paljon juttuja ulkomaiden foorumeilta, että Italialaisilla postinjakajilla on jokaisella hienot kellot kädessä :) . Ehkä jos maksaa paypalilla tai luottokortilla voisi olla melko turvallista?

Kultanäppi Helsingissä myy Glycinen kelloja.

mh82 sanoi:
Mutta Italiasta tilaaminen, olen lukenut paljon juttuja ulkomaiden foorumeilta, että Italialaisilla postinjakajilla on jokaisella hienot kellot kädessä :) . Ehkä jos maksaa paypalilla tai luottokortilla voisi olla melko turvallista?
Ainoat ebay-kusetukset, jotka minun kohdalleni on osunut vajaan 1000 kaupan aikana ovat olleet Italiasta. Mutta, kun maksaa Paypallilla tai vaikka Visalla niin ei ole suuria ongelmia. Paypallin kanssa toimimisen kaikki varmaan tietää mutta Visan tapauksessa Visalle kirjallinen reklamaatio, jos kama jää tulematta niin rahat palautuvat. Ja jos sieltä jotain tulee niin videoitu box opening on tärkeää, se ei jätä vastapuolelle paljoa pullikoinnin varaa. Ja boksin avaamattomuus pitää koittaa saada videolle kunnolla. Englanninkielinen selostus on plussaa. Siellähän voi olla vaikka tomaatteja tai pikkukiviä kellon sijaan ??? ;)

Minä olen pari kertaa ostanut Italiasta kellon, viimeksi Glycinen Combat sub hintaan 625 egee toimitettuna ja homma pelasi hienosti. Ilmoittivat, että hivenen toimitus myöhästyy ja luottokorttia ei siitä syystä ole veloitettu ja kun kello lähti ilmoittivat, että nyt on veloitettu ja kello matkalla.

Priima sanoi:
Minä olen pari kertaa ostanut Italiasta kellon, viimeksi Glycinen Combat sub hintaan 625 egee toimitettuna ja homma pelasi hienosti. Ilmoittivat, että hivenen toimitus myöhästyy ja luottokorttia ei siitä syystä ole veloitettu ja kun kello lähti ilmoittivat, että nyt on veloitettu ja kello matkalla.
Ainahan on olemassa niitä positiivisiakin kokemuksia (ja rehellisiä myyjiä), mutta niitä varten jengi harvemmin varautuu... ;)

Nyt näytti samassa paikassa olevan 885€ hinta minun ostamalle Glycinelle.

Toi ei ole yhtään pöhkömpi kellona: SRP655K1

Ja foorumilla käytettynä kaupan.

Jos taulu on liian villi niin eikun modaamaan ja uutta taulua tilalle!

Tony sanoi:
Toi ei ole yhtään pöhkömpi kellona: SRP655K1

Ja foorumilla käytettynä kaupan.

Jos taulu on liian villi niin eikun modaamaan ja uutta taulua tilalle!

Kuvissa näyttää oudolta. Pitäisi jossain nähdä livenä. On toi sen verran erilainen kuin muut. Erilaisuus ei aina toki ole negatiivinen asia.

Joo, eihän se mikään perussubi ole. Mutta, noudattaa samaa ideaa kuin Seikon "vakavat" sukelluskellot kautta aikain. Näyttää kuvissa paljon isommalta yksinään, kuin mitä käyttäjien ranteissa.

https://www.youtube.com/watch?v=3kJ7srXkfhs

Päädyin pitkällisen harkinnan jälkeen Steinhartin Ocean one vintage military -malliin. Ulkonäkö miellytti eniten ja lisäksi kellosta löytyvä Elaboré 2824-2 koneisto ratkaisi. Laitoin lisäksi toisesta paikkaa tilaukseen pari laadukasta Nato -ranneketta, alkuperäisen teräsrannekkeen otan heti pois, en edes lyhennä sitä sopivaksi.

mh82 sanoi:
Päädyin pitkällisen harkinnan jälkeen Steinhartin Ocean one vintage military -malliin. Ulkonäkö miellytti eniten ja lisäksi kellosta löytyvä Elaboré 2824-2 koneisto ratkaisi. Laitoin lisäksi toisesta paikkaa tilaukseen pari laadukasta Nato -ranneketta, alkuperäisen teräsrannekkeen otan heti pois, en edes lyhennä sitä sopivaksi.

Ei huono valinta. Useimmiten stenut ovat nättejä, kohtalaisesti viimeisteltyjä, tosi mukavia ja huipputarkkoja hintaansa nähden.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 316
Jäsenet
7 672
Uusin jäsen
Järvi
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back