Seikon metallirannekkeen jousitapit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja p00kaju
  • Aloitettu Aloitettu

p00kaju

Uusi jäsen
Minulla on kohtuu vanha Seiko SND255 kello, johon pitäisi löytää metallirannekkeeseen uudet jousitapit eli ne jotka pitää rannekkeen kellossa kiinni. En ollut kertakaan poistanut ranneketta, mutta nyt kun aloin patteria vaihtamaan niin huomasin että tapit oli vääntynyt ihan kunnolla.

No minulla oli yhdessä nahkarannekkeessa 20mm tapit, mutta eihän ne sopinutkaan vaan olivat liian paksuja. Käsitykseni mukaan nahkarannekkeessa olevat tapit on perus yleiskokoa, joten onkohan Seikossa joku erikoiskapea malli jota ei löydy tarvikkeena.
En osannut itse löytää ebaysta varmasti oikeaa tappia eli jelppiä tarvitaan. Ebaysta löysin Seiko hakusanalla vaan jotain Fat Bars malleja, jotka varmaan on vielä paksumpia.

Jos löydät paremmalla hakusanalla oikean sivuston niin olisin linkistä kiitollinen :worthy

Vs: Seikon metallirannekkeen jousitapit?

p00kaju sanoi:
Minulla on kohtuu vanha Seiko SND255 kello, johon pitäisi löytää metallirannekkeeseen uudet jousitapit eli ne jotka pitää rannekkeen kellossa kiinni. En ollut kertakaan poistanut ranneketta, mutta nyt kun aloin patteria vaihtamaan niin huomasin että tapit oli vääntynyt ihan kunnolla.

No minulla oli yhdessä nahkarannekkeessa 20mm tapit, mutta eihän ne sopinutkaan vaan olivat liian paksuja. Käsitykseni mukaan nahkarannekkeessa olevat tapit on perus yleiskokoa, joten onkohan Seikossa joku erikoiskapea malli jota ei löydy tarvikkeena.
En osannut itse löytää ebaysta varmasti oikeaa tappia eli jelppiä tarvitaan. Ebaysta löysin Seiko hakusanalla vaan jotain Fat Bars malleja, jotka varmaan on vielä paksumpia.

Jos löydät paremmalla hakusanalla oikean sivuston niin olisin linkistä kiitollinen :worthy

Moi,

saat tappeja mistä tahansa kelloliikkeestä, eivät todellakaan maksa vaivaa tilata.

Missäpäin tarvitset tappeja, voin kyllä sponsoroida 1.5 milliset, jotka todennäköisesti sopivat tuohon nahkarannekkeeseen. Seikon fat bar on 2,5mm paksu.

Jousitapeissa ei ole perus yleiskokoa...

-P

EDIT

ja seikon fat spring bareissa on myös tappien päät normaalia paksummat.

Ehkä vähän huonosti kirjoittelin. Nahkarannekkeeseen minulla on sopivat tapit, mutta ne samat eivät käyneet metallirannekkeeseen johon etsin nyt uusia tappeja.

Kiitoksia todella ystävällisestä tarjouksesta. Asun Oulussa joten ei kannata ruveta postittamaan. Pitänee mennä elämän ensimmäistä kertaa käymään kelloliikkeessä, olen vältellyt viimeiseen saakka ettei ala joku uusi kello polttelemaan ;)

p00kaju sanoi:
Ehkä vähän huonosti kirjoittelin. Nahkarannekkeeseen minulla on sopivat tapit, mutta ne samat eivät käyneet metallirannekkeeseen johon etsin nyt uusia tappeja.

Kiitoksia todella ystävällisestä tarjouksesta. Asun Oulussa joten ei kannata ruveta postittamaan. Pitänee mennä elämän ensimmäistä kertaa käymään kelloliikkeessä, olen vältellyt viimeiseen saakka ettei ala joku uusi kello polttelemaan ;)

Keskustassa isokadulla Ikäheimo osaa varmasti auttaa.

p00kaju sanoi:

Hanki semmoiset ravihevosen silmälaput, palvelukin paranee kun menet sisään.

Tuo on kyllä pitkään aikaan paras selitys kaupassa käynnin välttämiseen ;)

9mm sanoi:
p00kaju sanoi:

Keskustassa isokadulla Ikäheimo osaa varmasti auttaa.

Kiitos vinkistä. Tänään haettu Ikäheimolta uudet tapit. Oli oikein mukavan oloinen herrasmies palvelemassa.

pasiz sanoi:
p00kaju sanoi:

En löytänyt ravihevosille suunniteltuja lappuja. Keksin toisenlaisen taktiikan, laitoin parkkimittariin vain 10 minuutiksi aikaa niin ei voinut jäädä ihmettelemään uusia kelloa ;)

p00kaju sanoi:
pasiz sanoi:
p00kaju sanoi:

En löytänyt ravihevosille suunniteltuja lappuja. Keksin toisenlaisen taktiikan, laitoin parkkimittariin vain 10 minuutiksi aikaa niin ei voinut jäädä ihmettelemään uusia kelloa ;)

Se on kyllä helpoin tapa saada parkkisakot ;)

Pitänee vielä vähän avautua. Ei kyllä ensimmäiset reissut kelloliikkeisiin saanut täysin vakuuttumaan että kannattaisi useasti asioida, hintataso sen verran kova. Toki ymmärrän että henkilökohtaisesta palvelusta pitää vähän maksaa ja silloin kun saa haluamansa vaivattomasti niin palvelu on lisäeurojen arvoista.

Ikäheimolta ostamani tappipari ei sopinutkaan, liian paksut tapit tarttui jälleen haaviin.

No lauantaina sitten vaihtamaan, mutta Ikäheimo oli jo kiinni niin päätin vierailla toisessa liikkeessä. Sieltä sain sitten oikeat tapit mutta hinta ihan älytön.
Yksi tappipari ja yksi V379 nappiparisto yhteensä 14 euroa. Ebay:stä olisi tullut tuolla hinnalla jo muutama paristo ja iso lajitelma tappeja.

Harmi kun ei ole tuttuja myyjiä missään kultasepänliikkeessä, se helpottaisi aina asiointia, varmaankin myös hintojen osalta ;)

Edit: muokattu vähän lievempään muotoon alkupotutuksen jälkimainingeissa ;)

Huuto.net:ssä on aina noin 15 ekeen myytävänä rannekkeen kiinnitystappeja eri kokoja muovilaatikossa noin 100 kpl. Eli 15e + postit. Halpaa, jos tarvitsee.

KIBkellofani sanoi:
Huuto.net:ssä on aina noin 15 ekeen myytävänä rannekkeen kiinnitystappeja eri kokoja muovilaatikossa noin 100 kpl. Eli 15e + postit. Halpaa, jos tarvitsee.

Jousitapit on se missä kannattaa panostaa laatuun. Kiinalaiset tapit ovat usein rikki jo uutena. Ja nuo mitä tuolla myydään on yleensä 1,5mm tappeja, eli auttamattoman pieniä esim. seikon diver kelloihin sekä moniin muihin.

Ne jousitapit ovat ainoa vakuutus sille kellon kädessäpysymiselle.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 624
Uusin jäsen
skoda99
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back