Rolex

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Binh
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: KelloKlassikot/ Air-King

Itse pidän kyllä Kelloklassikoita luotettavana ostopaikkana. Lisätietojahan noista heidän myymistään kelloista löytyy otsikosta: Kuinka me toimimme.
Mitään kopiota sinne on turhaa yrittää edes tarjota. Air-king on muutenkin ns 'halpis-Rolexina' yksi vähiten kopioiduista Rolex malleista.

No joo, tuli tuossa suollettua ajatuksia aika suoraan. Kunhan kyselin, jos nyt joku hartaampi henkilö olisi ottanut sydämmelleen tämän mallikohtaisen nano tieteen, miksi joku taulu poikkeaa toisesta jne..

Johtuu varmaankin siitä että Air-Kingissä on aina ollut vaihtoehtoja lähes joka makuun. Niin myös nyt:

http://www.laatukellot.fi/rolex-air-king-c-9_147.html

Laatukellot ja Kelloklassikot on samaa putiikkia.

Vs: Rolex

Olen pohtinut nd subin (14060M) hankkimista, mutta lukemani perusteella kellon istuvuus omaan noin 16,5 cm naruranteseen mietityttää. Ilmeisesti ohut ranne ja vanhan mallinen oyster-ranneke ei ole kovinkaan toimiva yhdistelmä. Keraamisten ranneke taitaa mahdollistaa enemmän säätämistä, mutta jokin näissä vähän vanhemmissa vetoaa.

Onko kenelläkään vastaavalla ranteella varustetulla kokemuksia kyseisestä kellosta tai ylipäänsä vanhemmista subeista?

Franck sanoi:
Olen pohtinut nd subin (14060M) hankkimista, mutta lukemani perusteella kellon istuvuus omaan noin 16,5 cm naruranteseen mietityttää. Ilmeisesti ohut ranne ja vanhan mallinen oyster-ranneke ei ole kovinkaan toimiva yhdistelmä. Keraamisten ranneke taitaa mahdollistaa enemmän säätämistä, mutta jokin näissä vähän vanhemmissa vetoaa.

Onko kenelläkään vastaavalla ranteella varustetulla kokemuksia kyseisestä kellosta tai ylipäänsä vanhemmista subeista?

Mulla on suunnilleen samanpaksuiset pulkannarut ja 16610 (2006) istuu miellyttävästi ranteeseen (toki kaikki jatkopalat poistettuna :)) )

-P

^Hyvä tietää, että ainakin jollakin toimi, sillä googlettamalla löytyi asiasta vähän kaikenlaista tietoa. 16610:ssa taitaa tosin olla eri ranneke kuin nd:ssa, jossa lukkoon liittyvä pala on kai jokusen millin pidempi.

Tuntuu tosiaan siltä, että subi on saatava, enkä ollut tajunnut, että mahdollinen rannekeongelma saattaisi estää koko hankinnan. On se kyllä julmaa, kun näin 190 cm pitkänä on kuitenkin naisen ranteet.

14392851655_a54983e8c4_z.jpg

Pääsin tänään hypistelemään 14060M:ää ja vertailemaan sitä omaan 114060:aan (sorry surkea kännykuva). Sukunäköä on tietty mutta kyllä nämä kaksi kelloa ovat huomattavasti erilaisen näköisiä ja kokoisia keskenään - niinkin paljon ettei oikein voi vertailla. Todella vaikea uskoa että kummatkin ovat 40 mm läpimitaltaan, niin eri kokoisia ne näyttävät olevan. Molemmat upeita omilla tavoillaan, ei tuo vanhempikaan tuntunut yhtään hullummalta ranteessa, aika paljon huomaamattomampi. Arvostan kyllä Subia ja sen historiaa enemmän ja enemmän joka päivä sen jälkeen kun omani hankin ja minulle alkaa pikkuhiljaa valkenemaan mistä tässä kellomallissa on kyse. Less is more.

Jep, juuri viikonloppuna tuli Sepällä tehtyä vertailuja ja yllättävän erilaisia ovat. Erot korostuivat vielä lisää luonnossa. Vanhempi oli todella kevyt ja hyvän tuntuinen, vaikka täyttä käsitystä ei säätämättömän rannekkeen takia saanut.

Sepällä ollut 14060M jäi vielä kauppaan, kun piti vähän pohtia hankintaa ja muutenkin perehtyä aiheeseen. Nyt kyseinen yksilö on jo myyty, mutta voi tässä odotella. Ehtii myös hyvin selvittämään ranneketilannetta. Ilmeisesti jotkut ovat poistattaneet yhden kiinteän palan rannekkeesta, mutta jotenkin ajatus siitä tuntuu aika nihkeältä.

Mulla oli ekana kiikarissa tuo M-malli, mutta se ehti mennä kun rahat oli muualla kiinni. :facepalm Matkan varrella mieli muuttui ja viime syyskuussa tuli hankittua 114060 käyttämättömänä, kun tuli sopivasti vastaan. Eipä ole kaduttanut ja rannekkeen saanut säädettyä (yksi pala pois + pikasäätö) kohdilleen, niin ei keiku eikä kieku ranteessa vaan pysyy nätisti paikallaan!

Ainut mikä ihmetyttää on lumeen kesto! Ei sillä että tarvetta olisi, mutta voisi kuvitella että kestäisi kunnolla ihan illasta aamuun asti. :what

Milgaussin huoltaminen

Pitkään ollut Milgauss harkinnassa ja nyt tuli mieleen että onko malli ihan normi huollon piirissä Suomessa. Eli jälleenmyyjät huoltaa kotimaassa ja ei tarvitse lähetellä minnekkään? Onko kukaan huoltanut ja mitähän on kustantanut?

Rolex limited

Mitäs mieltä foorumilla ollaan Rollen limited editioneista, kuten Black Venom ja muut PVD-päällysteiset.
Game, set and match, MAD ja mitä näitä on.

Itse en hirveesti oo innostunut, mutta MAD-sarjasta vois löytyy joku kiinnostava.

Vs: Rolex limited

Ei kai noi ole Rolexin itse tekemiä juttuja? Tuunauspajat noita vääntää. Vai olenko väärässä?

Ei oo Rolexin tekemiä varmaankaan mikään. Ajattelinkin lähinnä, että mitä mieltä ollaan ulkonäöstä ja tämmöisestä tuunauksesta yleensäkin.

Eräässä alan miesten tapahtumassa näin camo-väritykseen käsitellyn uuden GMT Masterin. Oli itse asiassa jo sen verran härski, että meni hienon puolelle :)

Black-Out conceptilla näyttäs olevan myös ihan hienoja tekeleitä. Miksei sitä vois tuunatakin, jos ois useampia samanlaisia kelloja.

Vs: Milgaussin huoltaminen

Tämä ei ole täysin varmaa tietoa mutta ymmärtääkseni Lindroos'ilta saat virallisen huollon ja mitä olen kuullut perushuolto on siinä 500€ tietämillä. Ehkä muut osaavat varmistaa tai kumota tämän?

Vs: Milgaussin huoltaminen

Ei siinä Milgaussissa mitään erikoista ole. Eiköhän se "häkki" lähde helposti pois.

Vs: Mikä tässä Rolexissa haiskahtaa?

En tiedä olenko sitten "erilainen" nuori, tai onko makuni huono mutta mielestäni ei ole ollenkaan hassumman näköisiä.

Tosin kun on tottunut vain ulkonäöltään ihan perinteisiin malleihin niin kestää vähän aikaa sulatella noita modifioituja versioita.

Rolex julkaisi DeepSean musta-sinisellä taululla

Tätä on paljon spekuloitu eri foorumeilla. Nyt se on faktaa.

rolex-deepsea_m116660_0003_reveal_0001_1680x58014206143247810gsl

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back