Naiselle kello

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilja
  • Aloitettu Aloitettu

Wilja

Uusi jäsen
No niin... Olen reilut 30 vuotias nainen ja ostamassa itselleni elämäni the kelloa. Olen katsellut omegan constellation-kelloja ja rolexeja. Hintaa saa olla 2000-4000 euroa.
Nyt en vain osaa päättää. Te kelloihmiset kertokaa noista kelloista hyviä/huonoja puolia. Laatua haluaisin ja ns. kellon mikä menisi todellakin vuosia ulkonäkönsä ja ehdottomasti laadunkin puolesta. Kellon tulisi olla teräksen värinen, ei liian suuri ja raskas kannettava.

Kiitos kaikista vinkeistä ja näkemyksistä.

Vs: Naiselle kello

Rolex Datejust!! Klassikko joka pysyy "muodissa" vuosikymmenestä toiseen.
Pitää arvonsakin kohtuullisen hyvin, jos haluaa myöhemmin vaihtaa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Suosittelisin Datejustia, joko naisten kokoa tai miksi ei isompi miesten koko kävisi! Kannattaa käydä jossain liikkeesä rannettamassa niin tietää mikä kokoinen istuu parhaiten :)

Minä ostin tyttärelleni tämän valmistujaislahjaksi. Hienosti on toiminut. Suosittelen!

K4mGfIm.jpg

Entäpä Hermeksen Cape Cod?
75.jpg

Omegan DeVille ladymatic uudella 8500 sarjan koneistolla saattaisi juuri ja juuri mennä tuohon haarukkaan.
http://www.omegawatches.com/collection/de-ville/ladymatic/co-axial-34-mm/42530342005001
Löytyy muutamaa eri väristä taulua.

Samoin Rolexin uudet Oyster perpetual mallit joita oli ainakin 26,31,34 ja 36mm ja uusissa taulunväreissä. Kaupoissa varmaan kesän aikana.
http://www.rolex.com/watches/oyster-perpetual/m116000-0010.html

Ei vaihdu malli joka vuosi, klassinen ja ajaton valinta.

Cartier%20syntypaumlivauml%20syntypaumlivauml.jpg

Omega Ladymatic on hieno. Viime lauantaina Sellon Timanttisilla oli yksi tuollainen vitriinissä (mustatauluinen nahkarannekkeinen muistaakseni) hyvällä alennuksella, joka taisi olla -30%.

Toki Rolex on aina varma valinta, jos sen tyylistä pitää. Minun puolisollani on Rolex Yacht-Master midsize (sporttikello / yleiskello). Lisäksi on Piagetin Miss Protocole (korukello) ja Longines DolceVita (arkikello).

Ostin tuon Cartier Pashan vaimolle syntymäpäivälahjaksi viimekuussa. Suurin osa on valkoisella dialilla, jotenkin tyylikkkäämpi mustana. Cartier on pitänyt tämän mallin lähes muuttumattomana yli 70 vuotta. Muotokieli on ajantonta ja on pysynyt muodikkaana vuosikymmenien saatossa. Varma valinta tyylikkäälle naiselle.

Rolex datejust voisi kiinnostaa. Nyt pohdin kokoa. 31 mm vai pienempi?
Ei ole turhan helppoa kellon ostaminen, kun mallejakin on useita.

Wilja sanoi:
Rolex datejust voisi kiinnostaa. Nyt pohdin kokoa. 31 mm vai pienempi?
Ei ole turhan helppoa kellon ostaminen, kun mallejakin on useita.

Trendi on kyllä siirtymässä isopmiin kelloihin eli suosittelisin sitä 31mm kelloa, tosin käy kokeilemassa 36mm miestenkokoa sekin voisi olla sopiva :P

Minä taas sanoisin että isojen kellojen trendi on jo menemässä ohi... mutta kuten kommentoitu. Paras sovittaa liikkeessä. Katsoa mille tuntuu, mille näyttää peilin kautta katsottuna ja mikä vain istuu tasapainoisesti ranteessa.
E

31 mm voisi olla kyllä varmempi valinta, koska trendit vaihtelevat, jolloin kultainen keskitie on aika varma tie. Mutta kuten usein todettua, kannattaa ostaa se mikä parhaimmalta tuntuu sillä hetkellä.

Riippuu ihan ranteen paksuudesta, 31 mm on kyllä melko pieni...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tosiaan, ranteen paksuus ja myös ns pyöreys, sama koko istuu eri lailla eri ranteisiin - miten tietty kellomalli ja koko myötäilee rannetta. Omalla avopuolisollani on melkoisen sirot käsivarret mutta 36mm Omegan kultakello (vasara-automaatti 1948 vuodelta) istuu oikein hienosti. E

Koko on aika paljon maku kysymys. Omassa ranteessani pidän sopusuhtaisena noin 40 mm kelloa, ranne noin 20 cm. Puolisolla kello 32 mm.
Kannattaa kokeilla mikä tuntuu sopivalta ja näyttää hyvältä.

Minä voisin esittää jotain ei niin mainstreamia ja haettua edullisempaa, kuten saksalainen Sinn 456. Tuossa on helmiäistaulu ja vielä feminiinimmäksi sen saa valkoisella nahkahihnalla. Koko taisi olla 28mm.
SN-099.jpg

Sitten Sinniltä löytyy 1736 Classic koossa 36mm.
1736-Classic_V.jpg

Sitten on Tudor Classic Date 28mm.
Tudor-Classic-Series-calendar-type-28-mm-22010-10.jpg

Tudor Glamour Date. Löytyy eri kokoja eri kellotauluin.
1804_1955_tudor__53010w.jpg

Olen nyt sovitellut 31 mm ja 34 mm rolexeja ja eri mallisia. Nyt en vain osaa päättää haluanko yksinkertaisemman mallin esim. Lady oyster perpetual vaiko klassisemman datejustin.
Pohdin myös kellotaulun väriä, jotta se kestäisi aikaa. Valkoinen taitaa olla ykkösvaihtoehto.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back