Lasin sisäpuolen roska

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Takkar
  • Aloitettu Aloitettu

Takkar

Uusi jäsen
Lonkun lasin sisäpuolella on pieni mutta selvästi erottuva metallilastu. Kiiltävyydestä päättelin että on metallia. Kannattaako laittaa huoltoon ja poistattaa?

Viimeksi muokattu:
Nyt roska on tippunut kellotaululle. Ei kehtaa noin pientä ongelmaa takuuseen näinä aikoina lähettää. Roska ei peilaa taululta ollenkaan niin pahasti kuin lasista. Tosin voi muuttaa vieläkin paikkaa.

Viimeksi muokattu:
^Tuota kanssa mietin että ennenpitkää putoaa päivyrin aukosta alas koneistoon..

Jos olisi omassa kellossa, mitä itse tekisitte?

1.5 v takuuta jäljellä joten kiire ei ole ja joka tapauksessa jää pandemian jälkeiseksi toimenpiteeksi kun maailma on palannut uuteen entiseen.

Se on metallilastu. Tottelee magneettia. Siirsin sen kauemmaksi päivyrin aukosta.

Magneetti ja kello kannattaa pitää etäällä toisistaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

^ Harva varmaan ottaa kelloa ranteesta kun käyttää magneettitaskulamppua, nyt taskulappu meni kerran lasin yli ja magneetti siirti lastun toiseen reunaan odottamaan poistoa.

Nyt rupesi sitten kiinnostamaan että mitä vahinkoa magneetti voi kellolle tehdä?

Magnetisoi osat, kello käy nopeammin tai hitaammin, joskus molempia. Itse käytän Longinesin VHP:tä työ/harrastuskäytössä, koska tuossa pitäisi olla hyvä suoja magneetteja ja iskuja vastaan.

Ok, pitää toivoa ettei tuo yksi pyyhkäisy kerennyt magnetisoida osia...

Ei magnetisointi kelloa pysyvästi riko, sen voi demagnetisoida vaikka itse. Kelloseppäkään ei varmaan operaatiosta paljoa ota.

Hyvä ettei tullut tehtyä mitään peruuttamatonta. Kerron huoltoon että olen käyttänyt magneettia lastun siirtoon.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back