Ketju pikkukysymyksille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja avei
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Ketju pikkukysymyksille

Jep, kiitoksia vastauksista. Samanlaista ääntä pitää uusi Seikokin, joten no problemos. Eipä vaan ole ennen tullut tämmöstä ääntä vastaan, kun vanhoissa mekaanisissa kelloissa (ei automaatteja) ei moista ole kuulunut.

Huomasin kelloa aikaan laittaessani, että sekä YLE:n, että MTV3:n tekstisivuilla aika on noin 10 sekuntia edellä Atomikelloon joka netistä löytyy;

http://watches.uhrzeit.org/atomic-clock.php

Nissilä sanoi:
Huomasin kelloa aikaan laittaessani, että sekä YLE:n, että MTV3:n tekstisivuilla aika on noin 10 sekuntia edellä Atomikelloon joka netistä löytyy;

Olen huomannut saman ilmiön teksti-tv:n kanssa, joskus laitoin kellon aamulla sen mukaan aikaan ja töissä päivällä ihmettelin kun eroa oli tullut tietokoneen kelloon sekuntikaupalla.

kuoris sanoi:
Nissilä sanoi:

Olen huomannut saman ilmiön teksti-tv:n kanssa, joskus laitoin kellon aamulla sen mukaan aikaan ja töissä päivällä ihmettelin kun eroa oli tullut tietokoneen kelloon sekuntikaupalla.

Eli kannattaa mitä ilmeisemmin laittaa kello aikaan noilla netin "atomikelloilla" ja tietokoneen kellonaikaan perustuen.

Minä laitan aina kännyjen mukaan. Näyttää menevän ios samassa ajassa kuin Time.is

Tosin, ei se ole minulle niin millilleen, laitan yleensä karvan edemmälle, ettei ole ainakaan jäljessä.

Henkilökohtaisesti minulle ei ole merkitystä onko kello täsmälleen oikeassa ajassa, riittää noin minuutin parin tarkuus.

Televisio on varsin epäluotettava ajan tuottaja. Meillä on keittiön ja olohuoneen televisioissa, jotka näkyvät samalta istumalta, antennin kautta katsottuna noin parin sekunnin viive, pienemmän ja vanhemmalla tekniikalla olevan hyväksi VS uudempi Smart TV. Ero kasvaa jo useisiin sekunteihin, noin puolen lauseen mittaan, kun siirrytään satelliittiin.

Itse tarkistan yleensä viikon alussa aikaluokan puhelimesta m.kellonaika.fi sivulta.

Priima sanoi:
Henkilökohtaisesti minulle ei ole merkitystä onko kello täsmälleen oikeassa ajassa, riittää noin minuutin parin tarkuus.
Lucky you. Minä hypin seinille ja raastan harvat haivenet päästäni, jos kelloni heittää yli 5 sekuntia. Time.is-palvelusta pari kertaa viikossa, kun tarkistaa ja asettaa aikaan tarvittaessa, niin elämä on mallillaan. Nimimerkki: pilkun n...a insinööri

Itse käytän Watch tracker softaa. Saa samalla vaivalla kellon aikaan atomikellon kautta, että seurattua niiden käyntiä ja tiedot jää graafeihin.

Tuli tässä mieleen että kun en televisiota kovinkaan paljon katso, mutta kannettava tietokone on iltasella sylissä useitakin tunteja ja mekaaninen kello siinä ihan "kiinni", niin onko läppäreissä minkäänlaista magneettisuutta? Perus merkonomi ei näitä asioita tiedä.

Kyllä kai esim. perinteisissä kiintolevyissä ja esim. läppärin muuntajassa voi olla jonkin verran magneettisuutta. Riippuu aika paljon kellosta kai kuinka helposti magnetisoituu, tai kuinka paljon se vaikuttaa.

MacBook Prossa kansi napsahtaa kiinni magneetin avustuksella.
Itsellä on kelloa & mac yhdistelmä käytösssä kohta 10v ilman ongelmia.
Kai se mahdollista on mutta itselleni ei ole tullut ongelmia. Sen sijaan tablettien
suojakuoret ovat ilmeisesti aiheuttaneet useammallekkin murhetta.

jyzzzy sanoi:
Sen sijaan tablettien suojakuoret ovat ilmeisesti aiheuttaneet useammallekkin murhetta.

Jep Ipadissa (ainakin Air 2 ja mini) on magnetteja vasemmassa reunassa ja suojakannessa lisää.

Minulla on ihan perus läppäri. Noh, en nyt tiedä pitäisikö kello ottaa ranteesta pois aina kun katsoo esimerkiksi YouTubesta parin tunnin elokuvaa, ehkä pitäisi. Olen näissä asioissa hieman neuroottinen. :(

Läppärissä on magneetteja, kiintolevyssä vahva, kaiuttimissa ja mahdollisesti kuoressa.
Oma ongelma tuli Ipadin Targuksen kansien kanssa ja Rolex otti ja magnetisoitui.
Edisti satunnaisesti noin 30-45s muutamassa tunnissa. Demagnetisointi kerran, ei auttanut. Kuori auki ja käyntipään putsaus ja uusi demagnetisointi.
Käy todella tarkasti taas. 6 päivän aikana edistänyt 1 sekunnin.

Jos on kompassi käytössä niin sillä on helppo katsoa missä on vahvoja magneetteja.

Mikä sen laitteen nimi on, jolla voi tarkkailla kellon käyntiä (paljonko edistää päivässä jne..)?

Onko esimerkiksi tablettiin saatavilla jotain lisälaitetta, jolla pystyy samaa hommaa hoitamaan ja jos on, toimivatko?

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back