Ketju pikkukysymyksille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja avei
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Ketju pikkukysymyksille

Hei!
Viikon vanhaan lonkun LD:n lasin sisäpuolelle ilmestynyt pieni pölyhiukkanen, joka ärsyttää silmääni. On saattanut olla myös uutena, mutta huomasin vasta nyt. Pitääkö tällaista hyväksyä vai kärräänkö kellon kauppiaalle? Minkälainen operaatio tuon poisto on, jollei menisi takuun piikkiin. (Omasta mielestä kyllä menee: uutena ei pitäisi tuollaista olla ja jos tullut jälkeenpäin, ei kyllä kestä vettäkään luvatun oloisesti.)
Kiitos jo etukäteen.
-Sime

Pakko mennä takuuseen :)

Mutta eivät välttämättä avaa uutta kelloa, men(n)ee maahantuojalle muutamaksi viikoksi.

Hei!
Kiitos vastauksesta!
Käyn kaupassa kysymässä ja soitan varmaan maahantuojalle itse suoraan. Ei tosiaan iso virhe ole mutta joka kerta silmä vain nappaa enemmän tuohon. ;D

Minulla on ollut kello viimeksi yläasteella. Pari vuotta olen haaveillut Zenith - pilot big datesta, mutta hinta on mielestäni kova. Hienoa tuossa on ulkonäkö, koneisto ja brändi. Mitä mieltä te olette ko. kellosta, kun näitä harrastatte enemmän?

Mitä mieltä olette onko normi ihmisen järkevää ostaa noin kallista kelloa käyttökelloksi? Tarkoitus ei kuitenkaan ole käyttää tuota raksatyömaalla tms. Ihan toimistossa ja normaali arjessa.

Saa ehdottaa myös muilta merkeiltä saman hintaluokan tai halvempia kelloja perusteluiden kera. Kiitos.

Kyllä kyseinen Zenith on huippuluokan peli. Itselläni oli pari vuotta sitten loppusuoralla toisen pilottikellon kanssa ja vaikka jäi toiseksi silloin niin kyllä vieläkin houkuttaisi Zenith kotiin hakea. Kannattaa myös huomioida että Zenithistä saa varmasti tingittyä hiukan hintaa pois.
Itse olen ihan perusduunari mutta en pidä mitenkään ihmeellisenä pistää kelloon samaa rahaa kerralla mitä ystävät ja työkaverit käyttävät vuoden mittaa ravintolailtoihin. Kellosta on iloa paljon kauemmin.

Bald Eagle sanoi:
Kyllä kyseinen Zenith on huippuluokan peli. Itselläni oli pari vuotta sitten loppusuoralla toisen pilottikellon kanssa ja vaikka jäi toiseksi silloin niin kyllä vieläkin houkuttaisi Zenith kotiin hakea. Kannattaa myös huomioida että Zenithistä saa varmasti tingittyä hiukan hintaa pois.
Itse olen ihan perusduunari mutta en pidä mitenkään ihmeellisenä pistää kelloon samaa rahaa kerralla mitä ystävät ja työkaverit käyttävät vuoden mittaa ravintolailtoihin. Kellosta on iloa paljon kauemmin.

Mikä meni Zenithin ohitse?

Zenith:ssä kannattaa ainakin huomioida se, että tällä hetkellä se on kärsinyt aika kovasta arvonalenemisesta johtuen joidenkin jälleenmyyjien aggressiivisesta alennuspolitiikasta.
Eli jos uutena ostaa, niin alennusta pitäisi tulla suhteellisen reilusti.

EJL sanoi:
Zenith:ssä kannattaa ainakin huomioida se, että tällä hetkellä se on kärsinyt aika kovasta arvonalenemisesta johtuen joidenkin jälleenmyyjien aggressiivisesta alennuspolitiikasta.

Kiitos vinkistä. Osaisitko arvioida kuinka paljon ovh:sta pitäisi prosentuaalisesti lähteä, jotta ollaan kellomaailmassa suhteellisen reilussa alennuksessa? Agressiivinen alennuspolittiikka kuulostaa pelottavalta merkin arvostuksen ja jälleenmyynnin kannalta.

tjarvine sanoi:
EJL sanoi:

Kiitos vinkistä. Osaisitko arvioida kuinka paljon ovh:sta pitäisi prosentuaalisesti lähteä, jotta ollaan kellomaailmassa suhteellisen reilussa alennuksessa? Agressiivinen alennuspolittiikka kuulostaa pelottavalta merkin arvostuksen ja jälleenmyynnin kannalta.

Alennus vaihtelee suuresti kellomallista riippuen. Tuohon tiedustelemaasi malliin en osaa ottaa kantaa, mutta henkilökohtaisesti en ostaisi tällä hetkellä yhtäkään Zenithiä jos alennus ei olisi vähintään 25% ja siinäkin tapauksessa minun täytyy todella haluta sitä tiettyä yksilöä ja saatavuuden tulisi olla vaikea. Muuten mieluiten ainakin 30-40% välillä.

Pahimmillaan olen kuullut ei niin halutun mallin alennuksien olleen jopa 60-70% luokkaa, mutta se kuinka totta nämä jutut on niin siihen en osaa ottaa kantaa.

EJL sanoi:
tjarvine sanoi:
EJL sanoi:

Alennus vaihtelee suuresti kellomallista riippuen. Tuohon tiedustelemaasi malliin en osaa ottaa kantaa, mutta henkilökohtaisesti en ostaisi tällä hetkellä yhtäkään Zenithiä jos alennus ei olisi vähintään 25% ja siinäkin tapauksessa minun täytyy todella haluta sitä tiettyä yksilöä ja saatavuuden tulisi olla vaikea. Muuten mieluiten ainakin 30-40% välillä.

Pahimmillaan olen kuullut ei niin halutun mallin alennuksien olleen jopa 60-70% luokkaa, mutta se kuinka totta nämä jutut on niin siihen en osaa ottaa kantaa.

Ei ole faktaa, mutta näin minulle on sanottu että, jos alennus on 30-40%, niin kauppiaan pitää tuo kello myydä tappiolla. Missä on tuolla alennuksella ollut Zenithiä? Tai jopa tuo 60-70%?

tjarvine sanoi:
EJL sanoi:
tjarvine sanoi:
EJL sanoi:

Ei ole faktaa, mutta näin minulle on sanottu että, jos alennus on 30-40%, niin kauppiaan pitää tuo kello myydä tappiolla. Missä on tuolla alennuksella ollut Zenithiä? Tai jopa tuo 60-70%?

Suoraan en osaa liikkeitä nimetä, mutta veikkaisin että pääosin ulkomailla/Etelä-Eurooppassa kyseiset liikkeet sijaitsevat.
Suomesta en osaa kommentoida tilannetta.
En jaksa uskoa, että tuolla alennusprosentilla vielä tappiota tulee.

Zenith kärsii selvästi siitä että se ei sijoita rahaa markkinointiin monen muu merkin tapaan. Mielestäni Zenithiä ei kannata ostaa uutena jos jo valmiiksi miettii sen jälleenmyyntiarvoa. Mikäli kuitenkin haluaa Zenithin jäävän perheeseen pidemmäksi aikaa se on kyllä usein hintansa väärti. Varsinkin El Primero tarjoaa laatua rahalle.
Sellaisen neuvon antaisin että mikäli Big Pilotin ostat niin sitä ei kannata flipata heti ensimmäisen tilaisuuden tullen. Moni kelloharrastaja katuu myöhemmin ensimmäisen arvokellonsa myyntiä.
Itselläni Big Pilot jäi hyllyyn kun hain Englannista Bremontin U-2 Blue Dialin. Tarve oli nimeenomaan erityisen kestävälle kellolle ja kun kotoa löytyi jo pari Zenithiä niin päätös oli hankkia sotilaskello pilotin sijaan. Vaikka U-2 lentäjillehän kyseinen Bremontkin on alunperin tehty.

Bald Eagle sanoi:
Vaikka U-2 lentäjillehän kyseinen Bremontkin on alunperin tehty.

En voi heittää faktana, mutta tuo lienee markkinointipuhetta. U2:ia on tällä hetkellä operatiivisessa käytössä 33 kpl eikä konetyyppi koskaan ole ollut mikään runsaslukuinen sen käyttötarkoituksesta johtuen. Pilotteja tuskin on kautta aikain ollut kuin 100-200, öpaut?
Oman kellomallin tekeminen tuollaiselle määrälle ei ole ollut millään kriteereillä perusteltua. Nimen vetovoiman tuomalle siviiliasiakaskunnalle kylläkin :)

Bald Eagle sanoi:
Zenith kärsii selvästi siitä että se ei sijoita rahaa markkinointiin monen muu merkin tapaan. Mielestäni Zenithiä ei kannata ostaa uutena jos jo valmiiksi miettii sen jälleenmyyntiarvoa. Mikäli kuitenkin haluaa Zenithin jäävän perheeseen pidemmäksi aikaa se on kyllä usein hintansa väärti. Varsinkin El Primero tarjoaa laatua rahalle.
Sellaisen neuvon antaisin että mikäli Big Pilotin ostat niin sitä ei kannata flipata heti ensimmäisen tilaisuuden tullen. Moni kelloharrastaja katuu myöhemmin ensimmäisen arvokellonsa myyntiä.
Itselläni Big Pilot jäi hyllyyn kun hain Englannista Bremontin U-2 Blue Dialin. Tarve oli nimeenomaan erityisen kestävälle kellolle ja kun kotoa löytyi jo pari Zenithiä niin päätös oli hankkia sotilaskello pilotin sijaan. Vaikka U-2 lentäjillehän kyseinen Bremontkin on alunperin tehty.

Ensisijaisesti en mieti jälleenmyyntiarvoa, mutta tietenkin sekin hieman vaikuttaa. Ajatuksena on, että kello on minulla aina.
Pitääkö esim. Omega tai IWC paremmin arvonsa vai onko näistäkin merkeistä ollut polkuhintaa jossakin? Itse kyllä vieläkin kummastelen, jos moisia hintoja Zenithistä on ollut - eikö tuon pitäisi olla erittäin arvostettu merkki ja myös laadukas?

Zenith on hieno ja arvostettu merkki mutta brändinhallinnassa on tuntunut olevan hieman hakemista aika ajoin. Mm. harmaamarkkinoille valumista amerikoissa, monen muun ohessa, melkoisilla alennuksilla poistoeriä.

Sain aikanaan siitä Zenithistä tarjouksen 30 pinnaa pois joka oli mielestäni ihan kohtuullinen kellon laatuun nähdeen. Isommalla alennuksella olisi lähtenyt mukaan kyllä siitä paikasta.
Bremontillahan on paljon eri kelloja joita on sitten työnnetty eri maiden sotilasjoukoille. Kyllähän kyse on paljolti juuri markkinoinnista. Se mikä on ollut positiivista on että kello osoittautunut uskomattoman kestäväksi. Peitonnut jopa oman Sinnin siinä suhteessa ihan kirkkaasti.

Bald Eagle sanoi:
Sain aikanaan siitä Zenithistä tarjouksen 30 pinnaa pois joka oli mielestäni ihan kohtuullinen kellon laatuun nähdeen. Isommalla alennuksella olisi lähtenyt mukaan kyllä siitä paikasta.
Bremontillahan on paljon eri kelloja joita on sitten työnnetty eri maiden sotilasjoukoille. Kyllähän kyse on paljolti juuri markkinoinnista. Se mikä on ollut positiivista on että kello osoittautunut uskomattoman kestäväksi. Peitonnut jopa oman Sinnin siinä suhteessa ihan kirkkaasti.

Tuosta yllämainitusta kestävyystä tuli mieleeni, että onko jotakin tuntumaa mitä Zenithit kestää?

tjarvine sanoi:
Bald Eagle sanoi:

Tuosta yllämainitusta kestävyystä tuli mieleeni, että onko jotakin tuntumaa mitä Zenithit kestää?

Sanoisin niin päin, että mitään tolkullista pahaa sanaa Zenithin laadusta en ole ainakaan itse milloinkaan muistaakseni kuullut. Ikoninen laatu ja historia, jota ei ole teknisesti kai milloinksan sössitty.

Hyvää keskustelua Zenithistä, joka kuuluisi ehdottomasti arkistoida merkkikohtaisen keskustelun alle muita erityisesti tästä merkistä kiinnostuneita varten.

arbit sanoi:
tjarvine sanoi:
Bald Eagle sanoi:

Sanoisin niin päin, että mitään tolkullista pahaa sanaa Zenithin laadusta en ole ainakaan itse milloinkaan muistaakseni kuullut. Ikoninen laatu ja historia, jota ei ole teknisesti kai milloinksan sössitty.

Kyllä tuo El primero on hieno koneista lukemani perusteella. Se ilmeisesti on kuitenkin Zenithin kuuluisin koneisto. Kuulemma myös Rolex on tuota koneisto omissaan käyttänyt.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back