Ketju pikkukysymyksille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja avei
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Ketju pikkukysymyksille

Vastaan itse itselleni:
ihan joka paikassa ja kaikkea. Kokonaisia aukioita jotka ovat täynnä kellokauppoja. Hengästyttävä paikka.

Hong Kongin kellomaailmasta kuulisi mielellään lisää... Esitän törkeästi toiveen pienestä matkakertomuksesta :)

Minulla on vedettävä kronografi. Annoin takometrin pyöriä kello ysiin ja jätin viisarin siihen. Huomasin, että n. puolen tunnin päästä viisari oli mennyt eteenpäin sekunnin verran ja aiemmin päivällä se oli mennyt muutaman tunnin aikana viisi sekuntia eteenpäin. Nollattuna ja "pois päältä" ollessa viisari ei ole koskaan liikkunut.

Onko tämä tyypillistä mekaanisille kronoille vai onko tässä jostakin muusta kyse? Kello on vain pari kuukautta vanha.

Onkos missään olemassa "listoja", hakuteoksia tahi vastaavia joista ilmenee ne kysytyimmät ja keräilijöiden
arvostamat kellomallit ja merkit. Noita kellojahan on julmetusti ja vain murto-osa niistä päätyy keräolykohteiksi.

Hei, osaiskohan kukaan kertoa tämmöisen kellon arvoa yms...Elikkä niinkuin kuvassa näkyy isolla lukee REGULATOR A ja kellotaulussa lukee MUSSA JETHA, Zanzibar. Kyseinen kello on ostettu afrikasta joskus 80-luvulla ja oli jo silloin tietääkseni todella vanha...

Liitteet

• kello.webp
    kello.webp
    41,5 KB · Katsottu: 42

Kiinnostuin eräästä pronssikellosta ja onhan niitä toisinaan tälläkin foorumilla esillä. Kuulun siihen porukkaan, joka ei erityisemmin pidä pronssin värimuutoksista tai siihen muodostuvasta patinasta, mutta uuden materiaalin väri on kaunis ja materiaalina edullisempi vaihtoehto esim. ruusukullalle. Millainen operaatio on pronssikellon kiillotus ja kuinka usein sen saa tehdä, jos haluaa pitää kellon uudenkarheana? Naarmuuntuuko pronssi helposti? Netissä on ohjeita kiillotukseen liinoista liottamiseen, mutta mitä konstia kannattaa käyttää pronssikelloon? Onkohan se niin, että jos tällaista miettii, kannattaa materiaali unohtaa :)

Lisätään tähän, että jotain ohjeita näköjään löytyy..

http://wornandwound.com/2013/11/14/forced-patina-on-bronze-watches-a-how-to/

Maks sanoi:
Kiinnostuin eräästä pronssikellosta ja onhan niitä toisinaan tälläkin foorumilla esillä. Kuulun siihen porukkaan, joka ei erityisemmin pidä pronssin värimuutoksista tai siihen muodostuvasta patinasta, mutta uuden materiaalin väri on kaunis ja materiaalina edullisempi vaihtoehto esim. ruusukullalle. Millainen operaatio on pronssikellon kiillotus ja kuinka usein sen saa tehdä, jos haluaa pitää kellon uudenkarheana? Naarmuuntuuko pronssi helposti? Netissä on ohjeita kiillotukseen liinoista liottamiseen, mutta mitä konstia kannattaa käyttää pronssikelloon? Onkohan se niin, että jos tällaista miettii, kannattaa materiaali unohtaa :)

Jos välttämättä värin haluat säilyttää niin lakkaa se. Pronssi naarmuuntuu herkästi, kiillottuu toki myös herkästi vaikka liinalla, mutta kulmat pyöristyvät aikaa myöden. Jos haluat pitää kellon kiiltävänä, osta rosterista tehty kello.

pasiz sanoi:
Maks sanoi:

Jos välttämättä värin haluat säilyttää niin lakkaa se. Pronssi naarmuuntuu herkästi, kiillottuu toki myös herkästi vaikka liinalla, mutta kulmat pyöristyvät aikaa myöden. Jos haluat pitää kellon kiiltävänä, osta rosterista tehty kello.

Ok, kiitos tiedosta!

Tuossa tuli hankittua lumetta ja nyt tuli eka ongelma johon toivon pikaista vastausta

Millä olette ohentaneet sekoitusta? Nyt se on paksua ja venyvää kuin... kontaktiliima.
Sotkee vaan kaikki paikat.

Setti on Anchor luminous paste merkkinen.

Kellox sanoi:
Tuossa tuli hankittua lumetta ja nyt tuli eka ongelma johon toivon pikaista vastausta

Millä olette ohentaneet sekoitusta? Nyt se on paksua ja venyvää kuin... kontaktiliima.
Sotkee vaan kaikki paikat.

Setti on Anchor luminous paste merkkinen.

Haistamalla selviää, usein nuo on xyleeniohenteisia (tinneri siis, ei tärpätti).

Missäs sivuston perustaja Binh luuraa? Kohta kolme kuukautta viimeisestä kirjautumisesta.

Tuoreen isän perhekiireitä.

Magilla sanoi:
w3LulBT.jpg

Onko kenelläkään tällaista Rolexia?

Ei ole, mutta tällaisia Zippoja löytyy (kaikki kuvat netistä):

mini_mpl_hopea_1112_ed9.png
mpl_flexneck_musta_1112_c89.png

Kauan sitten kun olin tupakkimiehiä niin kaveri toi mulle muistaakseni Libanonissa YK-joukoissa ollessaan tällaisen tuliaisena. Olis tuonu edes rantarolexin :)

20121014_40f86b.jpg

Heipähei. Olen aikeissa ostaa ensimmäisen hieman kalliimman kellon. Kysymys kuuluukin, että millainen tinkimisvara suomen AD:illa on? Jos esimerkiksi Breikun listahinta hipoo 3,5ke, niin onko kuinka paljon ilmaa? Hintoja kun vertailee esimerkiksi laatukellojen nettikauppaan, niin eroa on lähes tuhat euroa. Eli pohdiskelen järkevintä paikkaa ostaa 3-4k hintaluokan kelloa uutena (Breikku). Thanks!

ranteessa sanoi:
Heipähei. Olen aikeissa ostaa ensimmäisen hieman kalliimman kellon. Kysymys kuuluukin, että millainen tinkimisvara suomen AD:illa on? Jos esimerkiksi Breikun listahinta hipoo 3,5ke, niin onko kuinka paljon ilmaa? Hintoja kun vertailee esimerkiksi laatukellojen nettikauppaan, niin eroa on lähes tuhat euroa. Eli pohdiskelen järkevintä paikkaa ostaa 3-4k hintaluokan kelloa uutena (Breikku). Thanks!
20-30 % alennusta on aika normaali alennus B:n kohdalla. Minä olen ainakin saanut kaikki Breikut huomattavasti Laatukellojen hintaa halvemmalla Suomesta.

Svengihirvi sanoi:
ranteessa sanoi:
20-30 % alennusta on aika normaali alennus B:n kohdalla. Minä olen ainakin saanut kaikki Breikut huomattavasti Laatukellojen hintaa halvemmalla Suomesta.

Kiitti vastauksesta! Onkohan liike-/kaupunkikohtaisia eroja alennusten suhteen? Kyllähän tuo 20-30% ale antaa jo hieman laatukelloja paremman hinnan.

Onko kellään kokemuksia Paul Dugganin Co:stä? Tuolla olisi yksi kello mikä kovasti kiinnostaisi niin siksi kyselen.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back