Kellokuvaus thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peksii
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Kellokuvaus thread

Marshal sanoi:
Karelberg sanoi:
:) hieno kello. omaan ranteeseen ja makuun sopii pienempi automaattiversio paremmin. Nämä ovat kyllä ihan oikeita speedmastereita. :P välillä huvittaa miten jotkut harrastajat tulevan melkeen vihaisiksi kun joku mainitsee reducedin. kukin tyylillään! Vintage speedmastereista kiinnostaa lähinnä straight lug mallit.
Itse en tule vihaiseksi mutta en ymmärrä miksi nimi pitää kelloilla olla sama vaikka kyseessä on selvästi eri kello ja eri kellokoneisto. Vähän sama kuin joku ostaisi vaikkapa Audi S8 ja toinen ajaisi Audi A3 viereeen jossa on tekstit Audi S8 Reduced..."tämähän on ihan oikea S8" :) (Kumpaakaan automallia tai kellomallia väheksymättä)

Itse en ole speedmaster harrastaja niin en ole niin intohimoinen sen suhteen millainen kello on ollut joskus 50 vuotta sitten. Itseä miellyttää reducedin japani versiossa ulkonäkö enemmän kuin klassikko 321:ssa. Ehkä siksi että olen harrastanut enemmän rolexeja ja daytonan vintage mallit on lähellä sydäntä. Eikä sekään harmita että se on huomattavasti harvinaisempi kuin normi speedmasterit. Mitä tulee koneistoon niin samaa kamaa löytyy muunmuassa ap:n offshoreista. Mikäköhän auto se olisi? :)

Laitan tähän muutaman lisäkuvan mitkä olikin jo toisessa ketjussa.

2101770d1416562353-well-here-finally-tumblr_nfdsvuzekv1qbmq28o4_1280.jpg

tumblr_nfdsvuZeKV1qbmq28o6_1280.jpg

arbit sanoi:
On niin paljon erilaisia tapoja hoitaa markkinointia ;) Se lienee siis pienennetty koneella sekä koolla, "economy speedmaster". Ken haluaa imagon edullisemmin ja pienemmässä koossa.

Olen käsittänyt Reduced nimen tulevan siitä että muissa Speedmasterin automaattiversioissa on enemmän toimintoja kuin tässä, esim. päivämäärä.

Piti testata miten tuo lume-kuvaus luonnistuu Planet Oceanin kanssa

13599461.jpg

Karelberg sanoi:
Marshal sanoi:
Karelberg sanoi:
:) hieno kello. omaan ranteeseen ja makuun sopii pienempi automaattiversio paremmin. Nämä ovat kyllä ihan oikeita speedmastereita. :P välillä huvittaa miten jotkut harrastajat tulevan melkeen vihaisiksi kun joku mainitsee reducedin. kukin tyylillään! Vintage speedmastereista kiinnostaa lähinnä straight lug mallit.
Itse en tule vihaiseksi mutta en ymmärrä miksi nimi pitää kelloilla olla sama vaikka kyseessä on selvästi eri kello ja eri kellokoneisto. Vähän sama kuin joku ostaisi vaikkapa Audi S8 ja toinen ajaisi Audi A3 viereeen jossa on tekstit Audi S8 Reduced..."tämähän on ihan oikea S8" :) (Kumpaakaan automallia tai kellomallia väheksymättä)

Itse en ole speedmaster harrastaja niin en ole niin intohimoinen sen suhteen millainen kello on ollut joskus 50 vuotta sitten. Itseä miellyttää reducedin japani versiossa ulkonäkö enemmän kuin klassikko 321:ssa. Ehkä siksi että olen harrastanut enemmän rolexeja ja daytonan vintage mallit on lähellä sydäntä. Eikä sekään harmita että se on huomattavasti harvinaisempi kuin normi speedmasterit. Mitä tulee koneistoon niin samaa kamaa löytyy muunmuassa ap:n offshoreista. Mikäköhän auto se olisi? :)

Laitan tähän muutaman lisäkuvan mitkä olikin jo toisessa ketjussa.

2101770d1416562353-well-here-finally-tumblr_nfdsvuzekv1qbmq28o4_1280.jpg

tumblr_nfdsvuZeKV1qbmq28o6_1280.jpg

Hieno! Mikä onkaan tämä upea hihna?

Kiitos.

Hihna on Bulang & Son http://bulangandsons.com . Voin suositella!

Antti Hotari sanoi:
Pistetääs tännekin ruutu isänpäivälahjasta =)

1545029_10204455745527231_3164276595317839996_n.jpg

Missä hämyssä kuvasit kun yli sekunnin valotusaika. Ja vielä varjosta voisi kuvitella kellon olleen valonheittimen alla.

Omaan makuuni täydellinen Omega-kaksikko ensimmäisessä yhteiskuvassaan.

DSCF4123.jpg

Pitkästä aikaa tuli ostettua itselleni kunnon automaattikello. Perus Seikon kaveriksi. Toivottavasti tässä innostuu enemmänkin harrastelemaan.

Samalla tuli harjoiteltua kellon kuvaamista. Pitkällä valotusajalla piti ottaa ku tuntu että salaman kanssa hommasta ei tullut mitään.

Kuvaa en näemmä osannut liittää. Minulla on käytössäni vain Flickr -kuvapalvelu. Olisiko jollain antaa neuvoa tähän? Hotlinkkaus ohje meni Flickr kuvien osalta ei mennyt meikäläiselle jakeluun :what

Sitten jos joku osaa antaa perusohjeet kellon lumeen kuvaamisesta niin olisin kiitollinen :worthy

https://www.flickr.com/photos/93915001@N03/15450372994/

p00kaju sanoi:
Elämäni ensimmäinen automaattikello. Toivottavasti tässä innostuu enemmänkin harrastelemaan.

Samalla tuli harjoiteltua kellon kuvaamista. Pitkällä valotusajalla piti ottaa ku tuntu että salaman kanssa hommasta ei tullut mitään.

Kuvaa en näemmä osannut liittää. Minulla on käytössäni vain Flickr -kuvapalvelu. Olisiko jollain antaa neuvoa tähän? Hotlinkkaus ohje meni Flickr kuvien osalta ei mennyt meikäläiselle jakeluun :what

Sitten jos joku osaa antaa perusohjeet kellon lumeen kuvaamisesta niin olisin kiitollinen :worthy

Flickr palvelussa avaa kuva, näpäytä hiiren oikealla, valitse kuvan ominaisuudeta, kopioi osoite ja valitse lisää kuva liitä img/img hakasulkeiden väliin.

15450372994_d34bf517a8_c.jpg

Siis tälleen

p00kaju sanoi:
Elämäni ensimmäinen automaattikello. Toivottavasti tässä innostuu enemmänkin harrastelemaan.

Jaa en tiedä miten muut kuvaa lumetta. Tuossa vähän aiemmassa Vostokissa kuvasin seuraavasti: hivenen hämärä huone ei kuitenkaan pimeä, kamera jalustalle, kello etsimeen sopivasti rajatuksi, valastaan kelloa kirkkaalla led valaisimella, valo sammuksiin ja sitten kuvataan.

Speedmaster 3513.

97382d.png

1584i3a.png

No onnistuihan tämän vihdoin ja viimein ;) Itse asiassa en saanut millään pelittämään sillä että kopioi vaan linkin osoitteen hiiren oikealla näppäimellä, liekkö sitten Mac OS+Firefox kombinaation Flickr jotenkin erilainen.
Tuolla Kuvien Hotlinkkaus -threadin ohjeella sitten onnistui eli kiitokset käyttäjälle "kanikune" :goodjob

Tässä vielä toinen kuva. Oli muuten pikkuisen juhlavan tuntuinen avata kyseisen kellon laatikko. Todella hieno boksi!!!

15886536849_8de01a76d4_z.jpg

Priima sanoi:
p00kaju sanoi:

Jaa en tiedä miten muut kuvaa lumetta. Tuossa vähän aiemmassa Vostokissa kuvasin seuraavasti: hivenen hämärä huone ei kuitenkaan pimeä, kamera jalustalle, kello etsimeen sopivasti rajatuksi, valastaan kelloa kirkkaalla led valaisimella, valo sammuksiin ja sitten kuvataan.

Kiitoksia vinkistä. Tässä kellossa ei mahda olla kovin voimakas lume niin sillä oli vähän ongelmia. Nyt kuitenkin sai lumen melko kirkkaaksi kun valaisin kelloa led otsalampulla.

Ensimmäiset otokset kyllä opetti jos sen että huone pitänee olla aika hämärä, valotuskorjausta alivalotukseen ja varmistaa ettei kellon tauluun tule siitä pienestäkään valonlähteestä heijastuksia.

p00kaju sanoi:

Kiitoksia vinkistä. Tässä kellossa ei mahda olla kovin voimakas lume niin sillä oli vähän ongelmia. Nyt kuitenkin sai lumen melko kirkkaaksi kun valaisin kelloa led otsalampulla.

Ensimmäiset otokset kyllä opetti jos sen että huone pitänee olla aika hämärä, valotuskorjausta alivalotukseen ja varmistaa ettei kellon tauluun tule siitä pienestäkään valonlähteestä heijastuksia.
[/quote]

Taggi.

16111212182_b8aa0ba643_o.jpg

16086163376_e42eabd14c_o.jpg

Kuvauspaikka molemmissa sama: Etäisyys ikkunasta noin 1 metri. Ensimmäinen kuvattu valaisun jälkeen ja toinen noin 45 s myöhemmin kuten kellon taulusta näkyy.
Kamera Nikon V1, kuvaustila automaatti, ei kuvankäsittelyä.

Niin siitä Flikkorista, ensin tuplanäpäytät valitaksesi kuvan sitten hiiren oikealla näpäytys ja valitaan näytettävän kuvan koko, sitten avataan hiiren oikella valikko, jossa on tietoja kuvasta, josta valitan kuvan ominaisuudet josta löytyy kuvasta tallentuneet tiedot ja siellä on myös osoite, joka kopioidaan ja siirretään tänne.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back