Kellokaupat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zqu
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Kellokaupat

Harri sanoi:
pietu sanoi:
jkew sanoi:
Harri sanoi:
Ei kokemusta, mutta tuollainen löytyi http://www.orologeriabodoni.com/ mietin kovasti tuolta tilaamista.... Onko kellään kokemusta ?

Kerro kokemuksesi jos tilaat, minäkin löysin mielenkiintoisen kellon tuolta.

Samoin kokemukset tästä kaupasta kiinnostaa, hinnat tuntuvat olevan kilpailukykyiset ainakin Omegoissa.

Kiitokset kommenteista. Pistin juuri sähköpostia ko putiikkiin..... Katsotaan mitä vastailevat ja miten homma lähtee tästä etenemään

Onkos tämä asia edennyt? Kiinnostaa itseänikin, lähinnä Omegoiden hyvän hintatason vuoksi. Hämää hiukan, kun POC cal.9300:sen kohdalla takuuksi ilmoitetaan vain 2v, kun Omega antaa 4v. Mutta jos tämä kauppa on luotettava, niin tulevakellonvalintani saattaa helpottua.

Tässä hieman isompi toteutunut kellokauppa:

"World record at Auctionata! This probably sums up our first online auction of luxury, wrist and pocket watches the best.

Over 1,000 users from 65 different countries were watching the
live auction online as the rare Patek Philippe reference 2499,
with a starting price of €180,000, was sold for €470,000 at exactly "

http://auctionata.com/en/s/60/luxury-watches-pocket-watches-wrist-watches

Onkos Barcelonaan vinkkejä hyvistä käytettyjen kellojen kauppiaista? Ensi viikko Kataloniassa...josko sieltä jotain löytyisi.

Timpe sanoi:
Olen käyttänyt seuraavia:

Suokko (Suomi, Longines Contest Diamond ladies') - ei pahaa sanaa, hintakin oli aikanaan tuolle enemmän kuin kohdallaan!

Iiro on itsessään oikein lupsakka ja suorasanainen mies.

mikmu sanoi:
Aika tyyriinpuoleisia kelloja kaupan ja paskat kuvat kuten jo mainittu mutta hyvä että kauppias on sentään luotettava.

Asioista saa toki olla mitä mieltä haluaa, mutta en Van Hennen hintoja haukkuisi erityisen kalliiksi, kun kyse on kuitenkin liiketoiminnasta ja voittoakin pitäisi jäädä kouraan kaikkien kulujen jälkeen.

Omakohtainen (tuore) kokemus kyseisestä kaupausta lienee parasta mitä suomalaisesta verkkokaupasta olen menneen reilun 10 vuoden aikana saanut. Viesteihin vastattiin nopeasti ja kaikesta jäi mielikuva, että kauppaa tehdään niin, että kauppiaalla itselläänkin on hyvä fiilis. Samoin pitää vielä erikseen mainita postituksen nopeus ja paketointi, jonka vertaiseen en ole vielä koskaan aikaisemmin törmännyt. Täältä kyllä lähtee propsit Callelle!

^ Tuolla oli/on Planet Ocean vanhempi malli reiluun kolmeen tonniin. Mielestäni käsittämätön hinta ottaen huomioon että uutta 8500-mallia myydään käytettynä vain pari sataa kalliimmalla (Sepän Viisarissa vanha PO tonnin halvempi).

vhild sanoi:
^ Tuolla oli/on Planet Ocean vanhempi malli reiluun kolmeen tonniin. Mielestäni käsittämätön hinta ottaen huomioon että uutta 8500-mallia myydään käytettynä vain pari sataa kalliimmalla (Sepän Viisarissa vanha PO tonnin halvempi).

Omegoiden hintatasosta (varsinkaan käytettynä) en tiedä mitään, enkä kyllä muutenkaan noista kalliimmista kelloista. Ne muutamat halvemmat kellot, mitä itse olen tarkemin tutkinut, olen havainnut hinnaltaan ihan kilpailukykyisiksi.

Palvelu on joka tapauksessa ensiluokkaista ja sen kommentin takana seison :)

Van Hennen kanssa olen tehnyt kauppaa molempiin suuntiin ja aina olen ollut tyytyväinen kaupantekoon. Hinnat voisivat olla hiukan huokeampia mutta toisaalta takuu lämmittää ja muutenkin palvelu on ensiluokkaista ja luotettavaa.

Bald Eagle sanoi:
Van Hennen kanssa olen tehnyt kauppaa molempiin suuntiin ja aina olen ollut tyytyväinen kaupantekoon. Hinnat voisivat olla hiukan huokeampia mutta toisaalta takuu lämmittää ja muutenkin palvelu on ensiluokkaista ja luotettavaa.

Omat kokemukseni ovat täysin vastaavat. Vaikea kuvitella, että palvelu voisi tuosta parantua. Niin ostaminen kuin myyminenkin nopeaa, helppoa, herrasmiesmäistä ja lämminhenkistä.

Hauska kuulla. Kun aivan asiallisesti tiedustelin oliko tuon yllämainitun Planet Oceanin hinnassa lyöntivirhe, sain melko kireän vastauksen.

vhild sanoi:
Hauska kuulla. Kun aivan asiallisesti tiedustelin oliko tuon yllämainitun Planet Oceanin hinnassa lyöntivirhe, sain melko kireän vastauksen.

Hahaha olin ihan varma, että noilla hinnoilla tuolta ei kukaan osta yhtään mitään mutta näemmä olin väärässä.

Kävin tänään Helsingin Arkadiankadulla <a href="http://kellojakultawidemark.fi/">Widemarkilla</a> ja liikkeestä tuli nyt oma kantapaikkani kelloasioissa täällä pääkaupunkiseudulla. Erittäin mukavaa, informatiivista ja ystävällistä palvelua ja keskustelua kelloista noin muutenkin. Oman kelloni hihnan säätö hoitui tuosta vaan ja pääsinpä näkemään ja tutkimaan muutamaa uunituoretta kelloakin >> upeita olivat kaikki, mutta varsinkin se yksi tietty Longines jäi mieleen!

mikmu sanoi:
vhild sanoi:

Hahaha olin ihan varma, että noilla hinnoilla tuolta ei kukaan osta yhtään mitään mutta näemmä olin väärässä.

Kyllähän ne Callen kellot huuto.netissäkin aika hyvällä hinnalla liikkuivat, nykyään hieman vähemmän van hennen mukaantulon jälkeen. Itse olen tehnyt kauppaa hänen kanssa rahalla vai vaihdokeilla ja vaihdossa olen saanut ihan kelpo korvauksen omistani. "Vaihtokaupoissa" välirahahan se loppupeleissä on mikä merkitsee. Hyvinhän tuolla kauppaa näyttää käyvän, taitaa tälläkin palstalla olla useampia Callen kautta kulkeneita kelloja. Ainakin yhden oman vanhan (aika suurella todennäköisyydellä) olen jonkun rannekuvassa nähnyt.

Myös minulla on hyvät kokemukset Van Henne:stä, kun olen sieltä käytetyn kellon ostanut ilman vaihdokkia. Yksinkertaisesti en löydä mitään valittamisenarvoista kauppiaan toiminnasta. Mitä hintapolitiikkaan tulee, ainakin valikoiman edullisemman pään kelloissa hinnoittelu on järkeenkäypää. Arvokkaimpien kohdalla käytetyissä katteen tekeminen voi olla vaikeampaa. Huomioitava on myös tiettyjen mallien arvonsäilyminen tai -nousu. Avainjuttu on kuitenkin kysynnän ja tarjonnan laki. Melkoisen hyvä kierto kun tuntuu Callen esilleasettamissa kelloissa olevan. Varastosta saattaa myös löytyä tietty kello ihan tiedustelemalla. Maininnanarvoista myös kauppiaan vastuunkanto myymistään tuotteista asiallisen takuun muodossa. Iso peukku Forssan suuntaan.

Ei voi kyllä valittaa miehen asiakaspalvelusta, oli seuraavana päivänä jo löytänyt etsimäni kellorasiat Helsingistä! Tuota voi jo sanoa nopeaksi :D

En tiedä, moniko on huomannut, mutta täkäläisessä käytettyjen kaupassa olisi nyt hyvä valikoima kaikenlaista käytettyä tarjolla. Esimerkkinä tämä Maurice Lacroix, joka esim. Chrono24:n hintoihin verrattuna tuntuu varsin edukkaalta:
http://www.uretvintage.se/maurice-lacroix-pontos-pv-22619.html

Itse en aio täkyyn tarttua, koska tämän vuoden kellobudjetti on jo aika vi..un monta tonnia ylitetty.

Kävin tänään Suokolla Tampereella. Palvelu on oikein mukavaa ja käytännönläheistä tällaiselle kellonoviisille. Huomoitavaa on, että Suokolla on kohtalaisen runsaat alennukset mm. Edoksen ja Ebelin kelloista. http://www.suokko.fi/tuotteet/outlet/kello-outlet/1501/

Normihintaisiin kelloihin tulen saamaan vielä alekoodin, kun teen heistä juttua blogiin. Nakkaan tännekin sitten tietoa asiasta. Ja tosiaan, herroilta Suokko ja Wilund sain todella lämpimän vastaanoton ja juttelimme pitkät pätkät kelloista.

Edit: ja näin ne lupaukset kaatuivat kun mukaan tarttui arkikelloksi Tissot.

9624539078_3c718bc404_c.jpg

Suomi ja pienipiiripyörii.

Suomalaisen kellokulttuurin pienuudesta törmäsin mielenkiintoiseen esimerkkiin, jota en myy totuutena, vaan lähinnä omana havaintona omine johtopäätöksineni. Yleinen keskustelu ja kokemusten vaihto rajoittuu tällä hetkellä käytännössä kahteen kanavaan ja pääasiallisesti käytettyjä kelloja myyvien toimijoiden määrän voi laskea yhden käden sormin. Esimerkkini liittyy noista jälkimmäisiin, eli käytettyjen kellojen kauppoihin.

Toimijalla A on myynnissä uudenveroinen Omegan Proplof 5290 eur hintaan. Kello ilmoitettiin äskettäin myydyksi ja vastaavasti pikimmiten vastaavanlainen kello ilmestyi toimijan B valikoimaan vastaavanlaisilla spekseillä samaan hintaan. Periaatteessa A ja B ovat kilpailijoita, mutta mikä on käytäntö? Piirien pienuuden vuoksi oletan A:n ja B:n jollain tasolla tuntevan toisensa (sen pohjalta mitä taustoja on tiedossani), joten onko piirit niin pienet ja kysyntä tällä hetkellä niin hyvä, että toimijoilla on käytännössä varaa tehdä yhteistyötä tällä tapaa? Molemmilla, A:lla ja B:llä, on valikoimiensa kelloista varmasti riittävä tuntemus ilman, että kellon tarvitsee sen nojalla vaihtaa omistajaa. Tai sitten B:n asiakaskunnasta on tullut kyselyjä ko kellomallista. Kulkeeko kellojen mukana myös tieto aiemmista hyvityksistä ja huoltokuluista, minkä oletan helpottavan mm. katteen säätämisessä - puolin ja toisin.

Mitä ajatuksia asian ympärillä?

Vaikea sanoa, mikä kyseisten toimijoiden suhde toisiinsa on, muttei tuossa sinänsä ole mitään omituista. Kyseisen kellon tapaukseen en ota enempää kantaa, kun en tiedä, kauanko Ploprof on toimija A:lla ollut. Yleisesti ottaen tapana on pyrkiä optimoimaan varaston kiertoa - ellei kelloa sitten ole saanut sisään todella hyvällä hinnalla, jolloin sitä on varaa seisottaa hyllyssä pidempään. Kyseinen kello voi myös olla sellainen, joka sopii toisen toimijan mielestä oman liikkeensä profiiliin tyyliltään, arvoltaan ja henkilökohtaisen mieltymyksen takia.
Kyllä myyjät ostavat kelloja myös toisiltaan, vaikkei se useimmiten kannattavinta mahdollista toimintaa olekaan. Huoltotiedot kulkevat mukana, jos niitä on. Uskoisin, ettei edellisten kauppojen hyvityshinnoista puhuta ainakaan yleisesti ottaen. Tietyt kellot voivat olla poikkeuksia.

Olen kiinnittänyt huomiota samaan asiaan aikaisemminkin, molempiin suuntiin noita kelloja näyttää tällä kertaa liikkuneen. Olen Samin kanssa samaa mieltä. Minusta tuo on ihan normaalia toimintaa, jos tavara makaa liian kauan varastossa niin miksei sitä voi tyrkyttää toiselle kauppiaalle myyntiin ja ottaa vastineena rahaa ja/tai tavaraa. Autokaupassahan on samanlaista toimintaa, tietty siten että saatetaan ottaa edullinen auto vaihdossa, mutta ei haluta sitä "tason pitämiseksi" myydä itse vaan myydään jobbarille.

Käytetyssä kellossa hintavertailu A:n ja B:n välillä on vaikeaa kun kellot ovat aina yksilöitä.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back