Kello ranteessa ei saa mennä juhliin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Binh
  • Aloitettu Aloitettu

Binh

Aktivisti
Kello ranteessa ei saa mennä juhliin

Tyylikäs korupukeutuminen on näyttävää, mutta yksinkertaista. Hopeaa ja kultaa saa yhdistää, mutta kello ei kuulu juhlapukeutumiseen.

Juhliin puetaan korvakorut, kaulakoru, ranneketju ja sormukset. Kello ei sen sijaan kuulu juhliin, sanoo myymäläpäällikkö Anne Mård Oulun Kultajousesta.

- Juhlien järjestäjiä arvostetaan sillä, että jätetään kello pois ranteesta. Jos vilkuilet kelloa on se vinkki juhlien järjestäjille siitä, että onpa tylsät juhlat, Mård sanoo.

Juhliin ei kannata laittaa kaikkia parhaita korujaan. Yksinkertainen on Mårdin mielestä valttia.

- Liika on aina liikaa. Yksi kaunis kaulakoru riittää. Hyvä kriteeri on se, kun katsoo peilistä ennen lähtöä ja itse nauttii näkemästään.

Nykyään kulta- ja hopeakoruja saa yhdistää.

- Kaksivärisyys on trendi. Nyt myös valmistetaan paljon keltavalkokultakoruja ja opetetaan ihmisiä käyttämään koruja keskenään.

Korut ovat arvokkaita ja niistä kannattaa pitää hyvä huoli. Mård suosittelee, että korut pestäisiin astianpesuaineella kerran viikossa, sillä ihorasvat, hajuvedet, meikkivoiteet ja hiuslakat vaurioittavat koruja. Korut voi puhdistaa myös erityisillä aineilla tai puhdistuttaa ne kultasepällä.

- Kunpa me naiset pitäisimme yhtä hyvää huolta koruista kuin miehet pitävät autoistaan, Mård nauraa.

Soile Suvanto
Yle Oulu

Kati Jurkko
Yle Oulu

Lähde: http://yle.fi/uutiset/kello_ranteessa_ei_saa_menna_juhliin/6660771

Kommentteja?

Vs: Kello ranteessa ei saa mennä juhliin

Tuo on varmaankin naisten ohjeistusta :D

Kuulostaa tuon perusteella, että kyseinen henkilö puhuu naisista.
Koska luulen, että juhlan järjestäjät toivovat minun laittavan kellon ranteeseen sen sijaan, että laitan korvakorut, kaulakorun, ranneketjun ja sormukset. :D

Edit. Ja Kanikune ehti ensin... :)

Maksaisin mitä tahansa saadakseni nähdä EJL juhlissa täyteen koristeltuna näteillä koruilla :D

Miksi naisten ei pidä käyttää kelloja juhlissa? Sehän on koru, siinä missä miesten kellokin on vai...

Naisen suusta naisille :what

Binh sanoi:
Maksaisin mitä tahansa saadakseni nähdä EJL juhlissa täyteen koristeltuna näteillä koruilla :D

Miksi naisten ei pidä käyttää kelloja juhlissa? Sehän on koru, siinä missä miesten kellokin on vai...
Tyylitajuisella leidillä on tietysti lakeija tai edes seuralainen mukanaan, jolta voi tarpeen vaatiessa aikaa kysellä.

kanikune sanoi:
Tuo on varmaankin naisten ohjeistusta :D

Juu kyllä tuo koruarsenaali viittaan siihen. Vaikka onhan noita artikkelissa mainittuja koruja miehilläkin näkynyt. Omaan "kattaukseen" liittyy arkena kello, kihlasormus ja perintönä saatu kantasormus. Juhlaan tulee kalvosinnapit ja solmiopidike, edellyttäen että paidassa on kalvosinnapeille paikat ja solmio kaulassa.

http://montre24.com/postimg1/kallista.jpg
kelpasikohan tuolla mamman keikistellä kokkareissa??

Juhliin ei kannata laittaa kaikkia parhaita korujaan.

Eli Vancheron kysymykselle iso EI! :gb

Äh, varsin pätevä syy osallistua tietynlaisiin juhliin on nimenomaan hienoin kello ranteessa :what

aristos sanoi:
Äh, varsin pätevä syy osallistua tietynlaisiin juhliin on nimenomaan hienoin kello ranteessa :what
Mielenkiintoinen aihe. Olen kuullut tätä muualtakin. Itse olen sitä mieltä, ja noudatan sääntöä "kello on miehen ainoa koru"
Sitä paitsi juhlat on oiva paikka "esitellä" laatukelloa ja se täydentää juhlapukeutumista.

Omegamies sanoi:
aristos sanoi:
Mielenkiintoinen aihe. Olen kuullut tätä muualtakin. Itse olen sitä mieltä, ja noudatan sääntöä "kello on miehen ainoa koru"
Sitä paitsi juhlat on oiva paikka "esitellä" laatukelloa ja se täydentää juhlapukeutumista.

Kyllä, normaalissa juhlapukeutumisessa saa etiketinkin mukaan olla pukukello (ja tämäkin on aina vain väljentymässä, vrt. Suunto-keskustelut) mutta frakin kanssa pitäisi olla taskukello tai ei mitään.

Päivän Savon Sanomien jutun mukaan (lopussa) niin miehet kuin naisetkin hankkivat juhlakellon erikseen. Eli ilmeisesti pari kellomyyjää Kuopiossa ovat sitä mieltä, että juhlissa voi olla blingi merkkikello, silloin ei välttämättä muita koruja tarvita ;) Ja otetaan jutussa esille vähän muitakin viime aikoina täällä keskustelussa esille tulleita asioita mm. kellon koko, eli suattaa olla tai suattaahan tuo olla olematta. Täältä tähän ;D

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/rannekellojen-myynti-on-kasvanut/1844539

taskukellot on tätä varten! itse käytän sitä sääntöä että jos on puku tai vastaava niin pidän rannekelloa. jos on frakki tai shaketti juhlat niin taskukellolla mennään!

chevybm sanoi:
taskukellot on tätä varten! itse käytän sitä sääntöä että jos on puku tai vastaava niin pidän rannekelloa. jos on frakki tai shaketti juhlat niin taskukellolla mennään!

Just noin :) Kovin vähiin on jääneet vaan juhlimisen kulttuurit Suomessa nykyisin. Kaikki on niin casual. Olen hieman jopa kapinoinut sitä vastaan ja mennyt ylipukeutuneena esmes joulujuhliin arkista renttu-teini-lookia tasapainottamaan vaikka koodi on ollut casual tai smart casual, smokissa. Kehuja siitäkin on tullut itse asiassa, eikä yksiäkään haukkuja.

EDIT: En siis tarkoita tuossa muiden renttuutta tasapainottamaan vaan omaa, arjen koodistoa, joka on "rennohko".

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 229
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back