pietu
Aktivisti
Vs: Kehitysideoita
Kello ja sen hinnan arkistointi on ihan ok. Myyjän henkilötietojen arkistointi ei, ilman myyjän suostumusta, ole laillista silloin kun rekisteriä ylläpitää yritys/yhteisö. Ja julkisesti tällaisen arkiston ylläpitäminen on vähintäänkin arvelluttavaa.
Minulla on ollut muutama kello myynnissä palstalla ja olen siivonnut myynti-ilmoitukseni, koska en näe mitään järkeä niiden arkistointiin tai myyntikuvien säilömiseen kuvapalvelussa. Sen lisäksi pari "myydyistä" kelloista ei edes tullut myydyksi vaan menivät vaihdossa. Oliko myynti-ilmoituksen hinta se hyvä hinta? Vaihtoiko kello omistajaa pyyntihinnalta? Kuka tietää?
Svengihirvi sanoi:Minä pidän tätä muutosta yksinomaan hyvänä asiana. Tällä tavalla kertyy pikku hiljaa arkisto, jossa voi seurata jollain tasolla esim. sitä, että millaisilla pyynneillä kellot alkavat liikkua. Minua ainakin ärsytti, kun joku mielenkiintoinen myyntiartikkeli jäi syystä tai toisesta pidemmäksi aikaa vähemmälle huomiolle ja palattuani asiaan ketjussa oli useampia nostoja (ja mahdollisesti hinnanalennuksia) ja kaikki viestit editoitu muotoon MYYTY. Hintojen läpinäkyvyys on ainakin ostajalle erinomainen asia ja se helpottaa myös myyjää hinnoittelemaan kellonsa realistisesti.
Kello ja sen hinnan arkistointi on ihan ok. Myyjän henkilötietojen arkistointi ei, ilman myyjän suostumusta, ole laillista silloin kun rekisteriä ylläpitää yritys/yhteisö. Ja julkisesti tällaisen arkiston ylläpitäminen on vähintäänkin arvelluttavaa.
Minulla on ollut muutama kello myynnissä palstalla ja olen siivonnut myynti-ilmoitukseni, koska en näe mitään järkeä niiden arkistointiin tai myyntikuvien säilömiseen kuvapalvelussa. Sen lisäksi pari "myydyistä" kelloista ei edes tullut myydyksi vaan menivät vaihdossa. Oliko myynti-ilmoituksen hinta se hyvä hinta? Vaihtoiko kello omistajaa pyyntihinnalta? Kuka tietää?