Eterna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Magilla
  • Aloitettu Aloitettu

Magilla

Kaikkea mitä ei voi syödä voi kerätä
Itselleni sattumalta tullut vintage Eterna alkoi tietysti kiinnostamaan valmistusvuoden suhteen.

http://www.schild-eterna.de/tripletime.htm

Yllämainitusta linkistä sekin selvisi. Ehkä muillakin on iloa sivustosta :what

Aika hullu tapaus juuri tämä oma Eterna automaatti vuodelta 1947, kävi nyt vuorokauden jokseenkin tasatahtia käyttiksen eli EXP II :n kanssa. Kuitenkin kello on siis 67 vuotias...

Vs: Eterna

Ehkä Eternakin ansaitsisi merkkikohtaisen foorumin ?

En vielä omista yhtäkään, mutta tämä heritage malli herättää omistushaluja kyllä.

Eterna-Military-Limited-Edition-10.jpg

http://www.ablogtowatch.com/eterna-heritage-military-limited-edition-watch-hands/

Just sellanen mistä tykkään, yksinkertanen mutta silti hemmetin tyylikäs.

Mulle myös uusi merkki ja laatu/viimeistely kyllä vakuuttaa.

Eterna Super Kontiki Heritage 1973

Tuo Military malli on karun tyylikäs. Onkohan pienessä lamavaltiossamme myynnissä missään?

Hienoja on!

Eterna Super Kontiki Heritage 1973 on ollut pari viikkoa ranteessa pitkan harkinnan jalkeen ja hyvin se kotiutui. Viivalla oli myos Fortis.

vmx sanoi:
Hienoja on!

Eterna Super Kontiki Heritage 1973 on ollut pari viikkoa ranteessa pitkan harkinnan jalkeen ja hyvin se kotiutui. Viivalla oli myos Fortis.

Onneks olkoon! Tuo on mielestäni yksi hienoimmista daivereista ever made.

Ranteessa paljonkin, näkee ajan ja näyttää hyvältä.

Chronomies sanoi:
Onneks olkoon! Tuo on mielestäni yksi hienoimmista daivereista ever made.

Itsellä tuo kävi vain kylässä mutta lyhyen vierailun aikana tuli selväksi että tuo on todellakin yksi hienoimmista divereista. Itse pidin siitä varsinkin tummalla nahkarannekkeella.
Olen varma että tuo tulee vielä joskus takaisin ranteeseen.
Todellinen helmi.

Mulle on tulossa huomenna saksasta uusi Eterna 1948 Reveil, eli herätystoiminnolla. Kello on aivan uusi ja käyttämätön, tätä näyttää olevan harvoin tarjolla käytettynä ja uutena tuskin koskaan, koska valmistus tietääkseni lopetettu jo vuosia sitten.....paitsi muutaman tekivät vielä kuukausi sitten :-) Koneena tuossa on Eterna 680 eli Eternan modaama AS 6008, osaako kukaan kertoa tuosta koneistosta jotain ?, aika vähän siitä goglellakaan löytyy tietoa.

Hieno kello! Chrono24:ssä näyttää olevan kaksi uutta myynnissä. Kumpi sinulle tulee, musta- vai valkotaluinen?
Tuollainen mekaaninen ranneherätyskello on todella kiehtova. Kerro lisää kokemuksia kun kello saapuu.

Moi, mulle tulee tuo vaalea tauluinen, laitan kokemuksia kun olen kelloon ehtinyt perehtyä.

Osaako kukaan sanoa mitään kyseisestä kellosta? Vastikään kelloista kiinnostuneena muistin, että jossain laatikon pohjalla olisi Eternan kello. Saatu muistaakseni joskus rippilahjaksi ja teinivuosien rymyäminen näkyy kellon kunnossa. Koneistossa on jotain vikaa kun aikaa ei saa asetettua vaan tuntuu siltä kuin rattaat hyppisi. Mitä nuo takakannen merkinnät mahtavat tarkoittaa? Googlettelu ei ole tuottanut tulosta.

P1040448.JPG

P1040450.JPG

Somedude sanoi:
Osaako kukaan sanoa mitään kyseisestä kellosta? Vastikään kelloista kiinnostuneena muistin, että jossain laatikon pohjalla olisi Eternan kello. Saatu muistaakseni joskus rippilahjaksi ja teinivuosien rymyäminen näkyy kellon kunnossa. Koneistossa on jotain vikaa kun aikaa ei saa asetettua vaan tuntuu siltä kuin rattaat hyppisi. Mitä nuo takakannen merkinnät mahtavat tarkoittaa? Googlettelu ei ole tuottanut tulosta.

P1040448.JPG

P1040450.JPG

Eikö nämä kalat ole Iktys-symboleita? Eli "Jeesus-kaloja".

Onko foorumisteilla ollut hyppysissä Pininfarina-sarjan Eternoja? Ihan näin pienesti italofiilinä on kiinnostellut, kun on joskus näihin törmännyt.

Tämä odottaa tyttären kasvamista.

Liitteet

• IMG_20160217_200414.webp
    IMG_20160217_200414.webp
    1,2 MB · Katsottu: 76

Moi,

Ajattelin kysäistä täältä neuvoa kun paikallisesta kellopainotteisesta liikkeestä en saanut apua. Löysin vanhan Eterna Matic kellon varastosta ja minulle tällä ei ole mitään arvoa joten myyntiinhän tämä menee. Kyselisin realistista hinta-arviota mitä tästä on mahdollista saada. Lasissa on muutamia pieniä naarmuja ja kello käy hyvin, muuten hyvässä kunnossa ja alkuperäinen laatikko löytyy.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back