Esittele itsesi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkew
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Esittele itsesi

Terve,

Uusi arvokelloja välittävä kauppias ilmoittautuu foorumille!

Olen 37-vuotias perheenisä Imatralta ja aikani rannekelloja harrastettuani päätin perustaa Itä-Suomeen yrityksen, joka tarjoaa mielekkäitä vaihtoehtoja muille arvokelloista kiinnostuneille. Yritykseni myy, vaihtaa ja ostaa käytettyjä arvokelloja, sekä tarjoaa arvokellojen osto- ja myyntipalveluja. Itä-Suomen alueella ei täysin vastaavaa yritystoimintaa ole eteeni sattunut, joten toivottavasti tarjontani kattaa ainakin osittain tämän ilmansuunnan tarpeen :)

Kaupat tapahtuvat joko postitse, tai erikseen asiakkaan kanssa sovitulla tapaamisella pääsääntöisesti Imatralla tai sen lähikunnissa. Pyrin toimimaan mahdollisimman joustavasti, joten ota rohkeasti yhteyttä ja yritetään yhdessä miettiä sinulle sopivin kauppamuoto.

Tarjontaan voit tutustua osoitteessa: www.ranneaika.fi

Terveisin,
Jarkko Lipponen

-------------------------------
[email protected]
Ranneaika / Riverside Ky
Imatra
www.ranneaika.fi
Y-tunnus: 2764129-7
Puh: +358 45 693 3101
-------------------------------

Zau!
Olen 33v lapsi Helsingistä ja olen nähtävästi löytänyt uuden harrastuksen johon saan viimeisetkin taskunpohjalla pyörivät hilut tuhlattua.Vaimo tuskailee ja koira on jo siirtynyt halvempiin kikkareisiin :D

Tervehdys,

En ehkä laske itseäni varsinaiseksi kelloharrastajaksi, ainakaan keskiverto-sellaiseksi, mutta asian vierestä ainakin mennään.

Sain ekan rannekelloni 5-vuotiaana, ja 80-luvulle tyypillisesti se oli tietenkin digitaalinen ja niistä tuli toden teolla mun juttu. 90-luvulla digikellot menivät pois muodista mutta en luopunut omastani. 2000-luvulla rannekellot ylipäätään menivät pois muodista "kun onhan kännykässä kello", mutta en koskaan hypännyt siihenkään kelkkaan. Tässä vaiheessa oli vaikeuksia löytää uusia teräskuorisia digikelloja, mutta nettiaikakauden myötä eBay:sta löytyi uusia kasarityylisiä Casioita pilvin pimein halvalla. Niitä on mulla nyt muutama jemmassa ettei kellopula iske loppuiän aikana. Kotona mulla ei ole ollut seinällä yhtään viisarikelloa, ja herätyskellokin on digitaalinen.

Muutama vuosi takaperin innostuin rakentelemaan elektroniikkaa, ja kelloista tuli yleisin projektin aihe. Tähän mennessä olen suunnitellut ja rakentanut neljä erilaista kelloa, joista 3 kpl 7-segmentti-ledinäytöillä ja yhden nixie-putkilla. Ekan kellon "koneiston" toteutin logiikkapiireillä, ja myöhemmissä on sitten mikrokontrollerit.

Nyt ihan hiljattain törmäsin kirpparilla vanhaan Valmet "Matti" seinäkelloon vuodelta 1962, suunnilleen samanlaiseen jollainen oli mummovainaalla ja jota ihailin jo pienenä (vaikkei se digitaalinen olekaan). Muutaman päivän päästä se piti sitten hakea pois kuleksimasta vaikka epäilin sen kuntoa edullisen hinnan takia, ja eihän se oikein jaksanut käydäkään. Putsauksella ja öljyämisellä se herkistyi kummasti ja nyt se käy ja lyö nätisti, vaikka koneisto epäilemättä on jo enemmän tai vähemmän kulunut huollon puutteesta. Onneksi selasin nettiä ennen putsausta ja näin ohjeen olla laittamatta CRC:tä, koska todennäköisesti olisin muuten siihen virheeseen sortunut.

Tervehdys kelloväki,

olen seurannut tätä foorumia innokkaana alkukesästä lähtien. Uutena jäsenenä foorumilla lienee kohteliasta esitellä itsensä. Olen 50 ja risat mies Päijät-Hämeestä ja leipäni tienaan lukion opena.

Kellohistoriani alkaa samanlaisella tarinalla kuin monelta muultakin olen lukenut tässä ketjussa, kouluikään tullessa hankittiin lapselle rannekello. Sen jälkeen niitä on ollut läpi elämän jos jonkinlaisia Mikki Hiiri-kellosta lähtien :). Varsinaisesti "valon" löysin reilut pari vuotta sitten ja siitä on syyttäminen maamme mainiota kirjastolaitosta. Eksyin selaamaan ja sitten lainaamaan Kellomies-kirjan, jonka jälkeen olin myyty ja sillä hetkellä tiesin mikä haluan olla isona: kellomies. Sellaiseksi en vielä tohdi itseäni kutsua, mutta hiljaa hyvä tulee.

Kellojen hankinnan aloitin varovasti Seiko 5:lla ja kokoelma on vielä vaatimaton, mainittavimmat ovat ehkä Christopher Wardin suklari ja Sinn 856 UTC. Viimeisin hankinta on kesäkissaksi tarkoitettu Aevig Valkyr. Suunnitelmissa tällä hetkellä on jonkun fliegerin hankinta, Archimede tai mieluummin Stowa sekä jokin nätti kronografi hintaluokkaa 1000 - 2000 euroa. Kovin kalliisiin minulla ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta.

Kellot kiinnostavat minua eniten kauniina esineinä, tekniikkapuoli ei ole minun juttuni. Mekaanisissa kelloissa kyllä viehättää ajatus käsityöstä sekä se, että ne ovat ikäänkuin tuulahdus menneestä maailmasta. Aivan kuten joku kirjoitti aiemmin tässä ketjussa, niissä on jotakin joka on vastoin tämän hetken hektisyyttä ja kertakäyttöisyyttä.

Kesäisin terveisin

Antti

Tervetuloa foorumille (ihan vain omasta puolestani, en nyt itsekään tänne ole niin kauaa kirjoitellut)!

aneiro sanoi:
Kellojen hankinnan aloitin varovasti Seiko 5:lla ja kokoelma on vielä vaatimaton, mainittavimmat ovat ehkä Christopher Wardin suklari ja Sinn 856 UTC. Viimeisin hankinta on kesäkissaksi tarkoitettu Aevig Valkyr. Suunnitelmissa tällä hetkellä on jonkun fliegerin hankinta, Archimede tai mieluummin Stowa sekä jokin nätti kronografi hintaluokkaa 1000 - 2000 euroa.

856 UTC on todella asiallinen kello! :goodjob

Sinnin, Stowan ja Archimeden lisäksi kehottaisin tsekkaamaan myös Damaskon. Itse hankin DA 47:n jokin aika sitten (vähän turhankin pitkän arpomisen jälkeen), ja se on kyllä äärimmäisen vakuuttava. Ja jos Damaskoa hankkii, kannattaa se mielestäni ottaa ilman muuta Damaskon omalla teräsrannekkeella, vaikka se lisääkin hintaa prosentuaalisesti aika paljon. Vaikka ranneke on vähän tasapaksu, se on varsinainen insinöörityön taidonnäyte. Ja Damaskon bezelin toiminta täytyy kokea itse uskoakseen, tuntuma on heittämällä parempi kuin missään muussa kellossa mitä olen itse koettanut. Paljon ylisanoja, mutta Damaskon kohdalla ne on ansaittuja. ;) - Muuta miinusta en ole tähänastisen käytön aikana keksinyt kuin että joku saattaisi pitää Damaskon tyyliä vähän tylsänä.

Juu, Sinn onkin kovasti rakas, se saa eniten ranneaikaa. Ja kiitos vinkistä, täytyypi tutkia.

Olen reilu 30:nen insinööri ja tällä hetkellä Saksassa asustelen. En nyt vielä varsinaisesti voi sanoa että harrastaisin varsinaisesti kelloja, mutta tekniikka kiinnostaa. Itsellä kello on ollut aina ala-asteelta lähtien ranteessa. Alkujaan kellona oli joku citizenin/casion ana-digi kombo. Seuraavana toivoin lahjana aurinkotoimista kelloa jotta ei patteria tarvitse vaihtaa :P Tuon sitten edelleen toimivana jäin koukkuun ominaisuuhirviö citizen skyhawk:iin, jossa ajantarkistus lähettimistä ja voisi laskea lentojen polttoainekulutuksia yms. turhaa toimintaa. Suurin osa ominaisuuksista jäänyt käyttämättä, mutta pidän kellosta kyllä ja pidän erityisesti että se on ajallaan, varsinkin nyt kun Saksassa asustelen niin tarkistus joka yö toimii, suomessa ei kertaakaan saanut yhteyttä.

Muutaman vuoden olen sivusilmällä "joutunut" seuraamaan kello"hulluutta" vierestä kun vaimo on "hurahtanut" kelloihin ja itselle aina oikeastaan kellot olleet käyttötavaroita joihin on turha rahaa paljoa käyttää. (jo skyhawkin 390€ pisti miettimään että onko kannattavaa ;) .) no vähitellen on kuitenkin alkanut vastustuskyky loppumaan ja nyt on eka kunnon kello hakusessa.

Tervetuloa br00t foorumille. Siitä se lähtee, yleensä lapasesta ennemmin tai myöhemmin. Varsinaista välimuotoa ei ole, vaan taudinkuva etenee sykleissä. Mulla on nyt seesteinen vaihe menossa, mutta kauhulla odotan mitä syksy tuo tullessaan. :facepalm

Kiitoksia, pelolla odottelen että minkäasteinen hulluus tänne kolahtaa :drool

Ai, tääl on tällainenkin..No, muutoma sana; 35w, Turkulainen, perheellinen.. jota on enemmän tai vähemmän aina kiinnostanut kellot, lähinnä G-Shockit ja vastaavat "Rugged" aikakoneet. Mutta muutakin elämää löytyy, esim fillaroinnin eri vauhtilaleja on tullut ajettua siitä saakka kun on pystyssä pysynyt. viime vuodet bmxän selässä.

+40 äijä Keski-Uusimaalta, lähes kyltymätön esteetikko, joka innostuu helposti lähes kaikesta (ainakin teknisestä). Todennäköisesti en tule kirjoittamaan kovin ahkerasti, mutta luen palstaa aktiivisesti.

Kohta 38-vuotias sälli Uudeltamaalta. Kellot ovat olleet mielessä muutaman vuoden, mutta lähinnä käyttöesineinä ja muistoina matkoilta. Nyt aika ja tuurilla tili alkaa olla kypsä siihen että voisi tehdä merkittävämmän investoinnin.
Tähän mennessä on menty kvartsiosastolla, kellolaatikosta löytyy Citizen-Longines-Mondaine-Seiko-Tissot mutta nyt on syntynyt polte saada Spring Driveä ranteeseen.

Katsotaan miten äijän käy!

Spring Drive ei ole ollenkaan huono polte. Seikoon joutuu harvemmin pettymään ja käsitykseni mukaan jälkimarkkina-arvoakin löytyy.

Tervetuloa foorumille. :-)

Morjesta! Kellokuumetta pukkaa, joten päätin ihan kirjautua sivustolle. Kuulun siihen koulukuntaan, jolta kello tipahti ranteesta kellojen integroituessa kännyköihin 2000-luvun vaihteessa. Nyt sitten näyttää ainakin orastavalta harrastukselta, enkä tiedä onko se pelkästään hyvä asia:) Rahaa en ole vielä ehtinyt tuhlaamaan, mutta aikaa sitäkin enemmän viimeisen kuukauden aikana. " Ensimmäistä kelloa hankkimassa" ketjussa kyselinkin hätäpäissäni vinkkejä kellon hankkimiseen.

Tervetuloa foorumille. Terve harkinta on usein hyvästä, niin pysyvät noi oppirahat kohtuullisina. :-D

Tätä ketjua en huomannutkaan, eli hei vaan kaikille.

Olen nelikymppinen osa-aikainen kelloentusiasti pk-seudulta. Tällä hetkellä aktiivikäytössä Panerai ja Kemmner, lisäksi löytyy joitain iäkkäämpiä yksilöitä, kuten kultakoppainen "Suomi-Omega".

Foorumia on tullut seurattua jo hyvä tovi, ja tulevaisuudessa kirjoittelen ehkä omaakin sisältöä.

Moi,

ajattelin tulla esittäytymään nyt kun sain ensimmäisen automaattini hankittua. Olen kohta 25-vuotias työssäkäyvä opiskelija, jonka intohimoina ovat kellot ja urheilu. Kellokuumetta on ollut useampi vuosi, joka yltyi viime syksynä mahdottomaksi ja kellofoorumeilla sekä sivustoilla tuli vietettyä paljon aikaa. Noviisina pidän itseäni edelleen kellomaailmassa, mutta kiinnostusta aiheeseen löytyy. Aiemmin kädessä on ollut vain mm. kvartsi-tissottia. Nyt säästämisen jälkeen sain Exp 1 käteeni pitkän pohdinnan jälkeen.

Tervehdys kaikille kollektiivisesti! Olen 34v. perusjätkä Helsingistä jolle kellokuume iski oikein pahemman kerran tässä nyt vuodenvaihteessa. Ajoitus on sikäli haastava, koska meille syntyi vuosi sitten esikoinen ja tämän lisäksi vaimo alkoi tässä oireilemaan siihen suuntaan, että toista olisi tulossa. :rock Arvannette mihin rahat menevät tällä hetkellä... ;D

Noh hankin pahimpaan kuumeeseen laatikollisen kellosepän työkaluja ja aloin vaihtamaan vanhoihin kvartsikelloihin rannekkeita ja pattereita. Sen verran sain ostohousut jalkaan kellorintamallakin, että tilasin ensimmäisen automaattini eli Vostok Amphibian ja siihen modausosia kuten mm. bezelin ja pari nato-ranneketta. Nyt kun näitä aikarautoja on tullut ihmeteltyä niin tällästä suunnitelmaa pukkaisi jatkoa ajatellen: seuraava ostos tulee olemaan Seiko 5 SNZH53K1 minkä perään kokoelmaan olisi tarkoitus hankkia joku hieno G-shock. Sen jälkeen alan säästämään kunnon kelloon eli Omega Speedmasteriin. Toteutusmahdollisena graalina tällä hetkellä mieltä kutkuttelee Grand Seikot.

Että sellasta täällä.

Tervetuloa foorumille. :-)

Samaa tarinaa mullakin, kun perhe vie ajan ja rahat. Mutta silti pitää pyristellä uutta kelloa ranteeseen.

Tervehdys uudelta jäseneltä. Ikää 50 vuotta ja perhetilanne sellainen, että saattaa toinenkin lapsi (no.. aikuinen) muuttaa pois kotoa, joten toivottavasti jäisi kelloihin rahaa..
Olen aina ollut kiinnostunut kelloista, jo 70-luvulla kun katsoin "Näkymätön mies" sarjaa telkkarista, iski kuume kvartsikelloon (tämä näkymätön sai itsensä kellosta näkymättömäksi) ja siihen säästin. Nyt minulla on jokunen halpiskello, Luminox, G-shock, Seiko 5 , 60-luvun Omega ja Invictan automaatti.

Mieli tekisi pikkuhiljaa korottaa panoksia ja omaksi ilokseni ryhtyä ostamaan ja myymään kelloja, ei niinkään voitto mielessä, vaan se että saisi aina pitää hyvää kelloa ja kokeilla erilaisia. Pyrin 1000€ - 5000€ hintaluokkaan pikkuhiljaa.

Kysynkin, mistä kannattaisi "vakava tutustuminen" kelloihin aloittaa? Mistä oppii arvioimaan kellon oikean arvon? Muita vinkkejä aloittelijalle? Onko tästä aiheesta oma ketju jo olemassa (jos ei kannattaisiko aloittaa)?

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back