Esittele itsesi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkew
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Esittele itsesi

arbit sanoi:
Muutin tunnusta. Oli aiemmin arbitrary, satunnainen vähän kuin random, joka oli varattu. Lyhensin nyt tätä, tämä arbit ei tarkoita juuri mitään, paitsi jokin konnotaatio 'oudolle' löytyy :)

Ei ehkä suomenkielellä, mutta baskin kielellä "arbit" tarkoittaa "mielivaltaista" (ainakin Googlen mukaan). :P

Binh sanoi:
arbit sanoi:
Muutin tunnusta. Oli aiemmin arbitrary, satunnainen vähän kuin random, joka oli varattu. Lyhensin nyt tätä, tämä arbit ei tarkoita juuri mitään, paitsi jokin konnotaatio 'oudolle' löytyy :)

Ei ehkä suomenkielellä, mutta baskin kielellä "arbit" tarkoittaa "mielivaltaista" (ainakin Googlen mukaan). :P

:cheers

Tervehdys foorumille.

Foorumia on tullut kytättyä sen alusta asti, mutta sain rekisteröidyttyä vasta tämän vuoden alussa.

Kelloja on itsellä ollut aina, mutta niiden käyttö on ollut enemmän tai vähemmän satunnaista. Eikä merkillä tai mallilla ole ollut kovin paljon väliä.
Pari vuotta sitten kellot alkoivat taas kiinnostaa enemmän ja tämän foorumin kautta niitä onkin tullut seurattua lähes päivittäin ja kiinnostus on kasvanut jo hyvinkin korkealle tasolle.

Parit hyvät kaupat onkin jo tullut tehtyä tämän foorumin kautta ja kauppakumppanit ovat olleet miellyttäviä tuttavuuksia. Jatketaan samalla linjalla :)

images

Nyt pitäisi ottaa tavaksi toivottaa uusia foorumilaisia oikein tervetulleeksi!

Binh sanoi:
images

Nyt pitäisi ottaa tavaksi toivottaa uusia foorumilaisia oikein tervetulleeksi!

Eikös sen pitäisi olla itsestään selvää?!? Kaikki innostuneet ovat tervetulleita!!

Hei, liityin eilen.
Olen viiden lapsen isä ja kolmen lapsen isoisä. Kiinnostukseni alkoi kelloihin jo pian 10v ikäisenä, kun isäni antoi minulle venäläisen rannekellon. Kelloja on kertynyt jo pari kymmentä.

Alkuun kellot olivat mekaanisia ja sen jälkeen qvartsi-kelloja, mutta kolme vuotta sitten siirryin takaisin mekaanisiin kelloihin.
Josskain vaiheessa kiinnostuin urheilukelloista (Suunto), joita tuli pidettyä ihan päivittäin kädessä.

Näin elämäni ensimmäisen arvokellon, kun tyttäreni oli synnyttänyt ensimmäisen lapsenlapsen ja hänen miehellään oli Kätilöopiston huoneen pöydällä juuri ostettu Breitling Navitimer. Silmät loksahtiat auki ja silloin kiinnostukseni kelloihin hyppäsi monta astetta ylöspäin.

Alkuun ostin Netistä replica-kelloja juuri tämän Navitimerin kopioita, koska arvokellojen hinnat olivat liian suuria minulle. Tiesin koko ajan, ettei niiden osto ole sopivaa ja luovuin niiden ostosta.

Ensimmäisen arvokellon ostin Sellosta. Kelloliikkeessä oli alennusmyynti ja ostin Breitling Superocean Chronon. Vaikka hinta oli 2600 €, ei se harmittanut. Hieman tosin kirpaisi.

Pari vuotta sitten ostin pitkään haluamani Breitling Navitimerin Osk Lindroosilta Mikonkadulta Helsingistä.
Muistan vielä elävästi päivän ja tunteen, kun kävelin uuden Navitimerin kanssa kaupasta ulos.

Minulle kellot ovat tärkeä osa elämääni. Hienon kellon katsominen tuo mielihyvää ja ajan katsominen ei ole tärkein asia.

Kaunis tarina ja pitkäjänteistä harrastamista! :goodjob

MaN tuossa viimeisessä lauseessa toit ilmi monen kelloharrastajan mielen. Alla lainaus:

Minulle kellot ovat tärkeä osa elämääni. Hienon kellon katsominen tuo mielihyvää ja ajan katsominen ei ole tärkein asia. :agreed:

Minä yhdyn siihen ajatukseen myös syvästi.

Miettien samalla koko ajan käsitettä ja siihen suhtautumisen erilaisuuksiin. Olen huomannut ainakin itselläni rannekelloharrastuksessa jatkuneen saman ajansäädön ja seurannan tavan kuin seinäkelloissa.

Ne ovat kaikki minulla eri ajassa ja sinne päin. Tunnen sen rauhoittavan modernin maailman ylenmääräistä kohinaa, ehkä tiivistyen johonkin tämäntapaiseen "kyttää pakolliset asiat mutta päästää vähemmän tärkeistä irti".

Sukua sille vanhalle tutulle kotimaiselle filosofialle, jossa näen suuren viisauden stressin välttelemisessä, "asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat".

Kelloissa piilee suurta estetiikkaa, (teollista ja) käsityötaidetta ja teollista muotoilua, sen lisäksi ne näyttävät aikaa.

Ja luovat identiteettejä ja hankkimisen/vaihtamisen riippuvuuksia ;)

Ehkä esittelyketjussa voi käydä myös kertomassa sen, kun huomaa taudin pahentuneen.

Hei, olen a, sairastunut kelloholismiin.

^arbit, olen valitettavasti samassa jamassa :drunk

nimim.
kaksi "uutta" kelloa loppuviikon aikana

stts sanoi:
^arbit, olen valitettavasti samassa jamassa :drunk

nimim.
kaksi "uutta" kelloa loppuviikon aikana

Oli muutama hiljaisempi viikko tuossa välissä O:-)

Terve vaan kaikille. Täällä vähän nuoremman polven kelloharrastaja Oulusta, ikää vasta 21. Ensimmäisen kelloni ostin jokunen vuosi takaperin ulkomaanmatkalta. Kyseessä oli jokin Casion halpa malli. Miellyttyäni kellon käyttöön päivitin Foren kelloon, mutta varsinainen kelloharrastus alkoi kun rupesin perehtymään kelloihin ennen kuin vuosi sitten ostin Tissotin PR100:n.

Siitä lähtien kiinnostus on vain kasvanut kasvamistaan ja vaikka Certina DS Caimano on juuri tilattu himoitsen jo ensimmäisen automaattikellon hankkimista. Opiskelijana budjetti on kuitenkin aika rajallinen kun ei viitsi kaikkia kesätyörahoja kuitenkaan kelloihin laittaa, vaikka yritänkin perustella itselleni, että pitäisi olla sopiva kello jokaiseen tilanteeseen :D. Lisäksi tästä syystä ainakin arvokellot pysyvät toistaiseksi vielä vitriineissä ja tietokoneen näytöllä ;).

Markus sanoi:
Terve vaan kaikille. Täällä vähän nuoremman polven kelloharrastaja Oulusta, ikää vasta 21. Ensimmäisen kelloni ostin jokunen vuosi takaperin ulkomaanmatkalta. Kyseessä oli jokin Casion halpa malli. Miellyttyäni kellon käyttöön päivitin Foren kelloon, mutta varsinainen kelloharrastus alkoi kun rupesin perehtymään kelloihin ennen kuin vuosi sitten ostin Tissotin PR100:n.

Siitä lähtien kiinnostus on vain kasvanut kasvamistaan ja vaikka Certina DS Caimano on juuri tilattu himoitsen jo ensimmäisen automaattikellon hankkimista. Opiskelijana budjetti on kuitenkin aika rajallinen kun ei viitsi kaikkia kesätyörahoja kuitenkaan kelloihin laittaa, vaikka yritänkin perustella itselleni, että pitäisi olla sopiva kello jokaiseen tilanteeseen :D. Lisäksi tästä syystä ainakin arvokellot pysyvät toistaiseksi vielä vitriineissä ja tietokoneen näytöllä ;).
Kannattaa tsekata Steinhartin valikoima :) budjettiversioita automaattikelloista.

Steinhartiin en olekaan perehtynyt. Seikoista on löytynyt useampia varteenotettavia vaihtoehtoja kohtuuhintaan.

Täällä ilmoittautuu uusi kelloentuusiastikko. Kellot on aina kiinnostanut, mutta kuluvana vuonna huomattavasti kasvavissa määrin. Ensimmäinen "kunnon" kello oli Casio G-shock, jota palveli päivittäisessä käytössä useamman vuoden, kunnes päätin myydä sen. Pari designer-kelloakin on tarttunut matkaan vuosien varrella, mutta arvostus niitä kohtaan on pikku hiljaa hiipunut. Tänä keväänä tuli aika luopua quartzeista ja ostin ensimmäisen automaatin; Seiko Skx007:n. Päädyin kyseiseen suklariin lueskeltuani aikani Watchuseekia. Muutaman kuukauden päivittäisen käytön jälkeen olen edelleen Seikoon todella tyytyväinen. Nyt on seuraava automaatti matkalla allekirjoittaneelle ja toivotaan, että se saapuu asappina :)

Uusi jäsen ilmoittautuu mukaan!

Olen 32 vuotias IT alalla työskentelevä mies. Kelloharrastus lähti siitä liikkeelle että ajattelin itselleni 30 vuotislahjaksi ostaa "kunnon kellon" ja rupesin tutkimaan asiaa. Ensimmäinen kokeilu oli Seiko Skx011 josta sitten hyppäsin Rolex junaan (sub). Subin hankinnan jälkeen olen ollut pitkälti one watch guy mutta vähän on alkanut tehdä mieli uutta joten saa nähdä tuleeko jossain vaiheessa lisähankinta tehtyä.

Hienoa huomata että myös Suomessa on näinkin pätevän oloinen kellofoorumi :goodjob

Olen -71 vuonna syntynyt Kotkanpoika (ilman siipii :P).

Pikkupojasta asti ovat kellot kiinnostaneet, muistan aina kun joulun aikaan tulvi vanhempien luona asuessani postilaatikosta koruliikkeiden mainoksia. Skippasin mainoksista aina ensimmäiset sivut joissa esiteltiin sormuksia, korviksia sekä muita koruja ja katsoin aina viimeisiltä mainoslehtisten sivuilta kaikki kellot tarkkaan - niiden hinnat ja ominaisuudet.
Eihän noissa perus kultakauppojen lehdyköissä ollut kuin perus Casioita, Citizeniä, Seikoja jne...

En ollut tuolloin pikkunaskalina edes kuullut mekaanisista kelloista, ainoastaan Rolex oli merkkinä tuttu.
Mutta kun ikää alkoi tulla niin kansainvälinen-internet tarjosi tietoa ja hullaannuin kelloihin ja Sveitsiläinen mekaaninen kello sen piti olla ja etenkin suklarit ovat minun heikkouteni, ensimmäinen sellainen on nyt tulossa (Longines), siitä se lähtee.
Tällä hetkellä on käytössä Citizenin Eco-Drive.

Varmaan se juontaa siihen, miten ala-asteella mutsi vei kellokauppaan ja anto valita ekan oman Swatchin. Pari vuotta sitten mielenkiinto kelloihin heräsi yli kahden vuosikymmenen horroksen jälkeen. Kelloissa erityisesti kiehtoo taiteen ja tekniikan riitaisa avioliitto. Kelloissa suututtaa joskus hieman, miten pihalla jotkut valmistajat ovat typografian suhteen. Kyllähän laatukello kohottaa arkea hieman. Kokemusta Omegasta, Tissotista ja T. Heuerista.

Erityisesti nostan hattua Voutilaiselle, Sarpanevalle, Rönkölle ja Paul Plutalle.

Kirjottelin tonne Kellotermistöön jatkoa:
http://kellofoorumi.com/index.php?topic=19.msg14456#msg14456

Ei nyt kuulu ketjuun, mutta kävin vaimolle näyttämässä Aseman Kellon ikkunasta Voutilaista ja sanoin, että maksaa 95000€. Jokainen varmaa arvaa reaktion ja kysymyksen.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back